BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Migut Marzena
Tytuł
Podmiot gospodarczy jako klient i partner banku
Small and Medium Enterprises as a Customer and a Partner of a Bank
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1035, s. 118-124
Tytuł własny numeru
Zastosowania rozwiązań informatycznych w instytucjach finansowych
Słowa kluczowe
System bankowy, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Obsługa klienta, Finansowanie small businessu, Usługi bankowe
Banking system, Small business, Customer service, Small business financing, Banking services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem rozważań w artykule są relacje zachodzące między bankami a małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W tym celu omówiono zmiany zachodzące w systemie bankowym w Polsce. Następnie nakreślono ofertę banku w postaci obsługi rachunków bankowych, potrzeby firm oraz przepisy bankowe w tym zakresie. Scharakteryzowano formy obsługi operacyjnej oraz bariery obsługi kredytowej banku. Na koniec nakreślono kierunki rozwoju usług bankowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w obliczu przystąpienia Polski do UE.

The Polish economy and oncoming accession to the UE require that the banks have started to pay more attention to problems of small and medium enterprises which probably will need additional funds in connection with the expected changes. Banks which want to provide for firm's needs try to adapt their offers to the expectations of the firm. The offer of the bank for small and medium firms is larger and larger and more complex. The modern offer of the bank is not limited to keeping the accounts and giving credits. Nowadays the small and medium enterprises have quite a lot choice of modern banking services such as, for example corporate banking, private banking, project finance, electronic banking services, support in preparing applications for the EU funds etc. The relationships between a bank and small and medium enterprises undergo major changes. The SMEs are today not only the customers but they are also perceived as partners of a bank. This segment of the market can be a dominant receiver of the bank products and services in the future. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu