BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wielki Janusz
Tytuł
Umiejętność aktywnego zarządzania kompleksowymi potrzebami klienta jako źródło budowania przewagi konkurencyjnej banku
Ability of Banks to Active Management of the Complex Customers' Needs as a Source of their Competitive Advantage
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1035, s. 148-155, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania rozwiązań informatycznych w instytucjach finansowych
Słowa kluczowe
Bankowość, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Zarządzanie bankiem, Przewaga konkurencyjna
Banking, Customer Relationship Management (CRM), Bank management, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia alternatywne podejście do budowania przewagi konkurencyjnej bazujące na aktywnym zarządzaniu kompleksowymi potrzebami klientów. Autor omawia ogólną sytuację na rynku bankowości detalicznej. Następnie rozważa możliwości związane z aktywnym zarządzaniem kompleksowymi potrzebami klientów. Na koniec nakreśla czynniki wpływające na zdolność banku do aktywnego zaspokajania kompleksowych potrzeb klienta.

The situation in the retail banking becomes more and more complicated. Growth of pressure of organizations coming outside the traditional bank sector combined with rapidly diminishing customers' loyalty makes the competition fierce. In such a situation the effectiveness of the simple ways of building the competitive advantage becomes very low. The paper presents an alternative approach to building the competitive advantage based on active management of the complex customers' needs. The first part of the paper provides with a general overview of the situation in the retail banking. Next the possibilities connected with active management of the complex customers' needs are presented. In the third part of the paper the most important factors influencing bank's ability to active management of the complex customers' needs are discussed. Finally conclusions are provided. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Carr N., IT Doesn't Matter, „Harvard Business Review" May 2003.
  2. Cvsa V., Degeratu A., Ottwadhawan R., Bank Deposits Get Interesting, „The McKinsey Quarterly" 2002; nr 2.
  3. ForeSee Results: Online Banking Survey. [http://foreseeresults.com/WhitePapers/Online Banking.pdf], Summer 2003.
  4. I-Metria, Internet banking B2C w Polsce, [http://www.imetria.com], lipiec 2003.
  5. Laudon J., Laudon K.: Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Prentice-Hall, New Jersey 2002.
  6. Penzias A., Harmony: business, technology & life after paperwork, HarperBusiness, New York 1995.
  7. Peppers & Rogers Group: Investing in Customers: The Financial Services, [http://www.l to 1.com/downloads/en/bestof_finacial.pdf], 2002.
  8. Pew Internet & American Life Project: Online banking, [http://www.pewinternet.org/reports/ PDF/PIP_Online_Banking.pdf], November 2002.
  9. Ryznar Z., Systemy zarządzania relacjami z klientem, AE, Wrocław 2001, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 907.
  10. The Dieringer Research Group: Online Banking and Bill Paying Rising Steadily. [http://www.thedrg.com/d/nws/pr/aics_banking_l 1202002.pdf], November 19, 2002.
  11. Wielki J., Możliwości wykorzystania koncepcji marketingu 1:1 w instytucjach finansowych, AE, Wrocław 2001, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 907.
  12. Wielki J.: Marketing in eWorld Era: Opportunities, Challanges and Dillemmas, Proceedings of the Fifteenth Bled Electronic Commerce Conference, University of Maribor 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu