BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Witkowski Jarosław
Tytuł
Strategie QR i ECR jako zmiana relacji w łańcuchach dostaw
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 963, s. 599-608, rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Kanały dystrybucji, Logistyka dystrybucji, Strategia obsługi klienta, Efektywna obsługa klienta
Distribution channels, Distribution logistics, Customer service strategy, Efficient Consumer Response (ECR)
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W opracowaniu zaprezentowano dwie strategie zarządzania łańcuchami dostaw, w ramach których ma miejsce skracanie czasu przepływu produktów, informacji i środków finansowych, zorientowane na zaspokajanie oczekiwań klienta. Są to: strategia szybkiej reakcji QR (Quick Response) i strategia efektywnej obsługi klienta ECR (Efficient Consumer Response). W obrębie tej drugiej metody, autor wyszczególnił technikę wspólnego planowania, prognozowania i uzupełniania zapasów CPFR (Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment), a w jej ramach rozwiązanie polegające na zarządzaniu zapasami przez dostawcę VMI (Vendor-Managed Inventory).

The paper presents the essence, benefits and conditions of Quick Response and Efficient Consumer Response strategies and its influence on partnership relations in the supply chains. The new inventory management techniques of inventory management, such as: Collaborative Planning and Replenishment as well as Vendor-Managed Inventory are characterised. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Christopher M., (1998): Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  2. Ciesielski M., (2002): Sieci logistyczne, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  3. Frazier R., (1986): Quick Response in Soft Lines, Discount Merchandizer, nr 1.
  4. Hines P., Lamming R., Jones D., Cousins P., Rich N., (2000): Value Stream Management. Strategy and Excellence in the Supply Chain, Prentice Hall, Londyn.
  5. Internet: http://www.ecrscorecard.com
  6. Internet: http://www.vics.org.
  7. Romanowska M., Trocki M., (2002): Przedsiębiorstwo partnerskie, Difin, Warszawa.
  8. Sako М., (1992): Prices, Quality and Trust: Inter-Firm Relations in Britain and Japan, Cambridge University Press, Cambridge.
  9. Stobiński R., (2002): Koncepcja VMI -zarządzanie magazynem klienta - czy rzeczywiście zapewnia sukces jego użytkownika?, [w:] Elastyczne łańcuchy dostaw- koncepcje, doświadczenia, wyzwania, Materiały konferencji Logistics 2002, IliM, Poznań.
  10. Zaremba M., (2002): CPFR - technika poprawy jakości prognozowania i współpracy firm w łańcuchach dostaw, "Gospodarka Materiałowa & Logistyka", nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu