BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Penc-Pietrzak Ilona
Tytuł
Wymiary zarządzania strategicznego
Strategic Management Dimension
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2002, z. 11, s. 53-72
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Analiza SWOT, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Techniki zarządzania
Strategic management, SWOT analysis, Enterprise management, Management techniques
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wstępem do realizacji koncepcji zarządzania strategicznego powinno być uzyskanie świadomości strategicznej. Wyraża się ono w pewnym sposobie myślenia i rozumowania, wykorzystywania posiadanej wiedzy, dokonywania ocen i świadomych wyborów, a także w działaniach planowanych i realizowanych dla osiągnięcia założonych celów firmy. Autorka przedstawiła wymiary zarządzania strategicznego. Pierwszym z najbardziej istotnych jest przywództwo w organizacji. Kolejne dwa wymiary zarządzania to ocena sytuacji oraz analiza sytuacji. Czwartym bardzo ważnym wymiarem jest sformułowanie celów i strategii przedsiębiorstwa. Po wyborze właściwej strategii można przystąpić do jej implementacji, będącej kolejnym wymiarem zarządzania strategicznego.

The strategic management is a stream of decisions and actions which leads to the development of an effective strategy to help achieve corporate objectives. The strategic management process is the way in which strategists determine objectives and make strategic vision. It is a multidimensional process. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu