BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zeman-Miszewska Ewa, Krakowiak Monika
Tytuł
Marketing partnerski w gminie (założenia a rzeczywistość)
Partner Marketing in Territorial Division
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 199-205, bibliogr. 1 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Gmina, Strategia rozwoju regionalnego, Przewaga konkurencyjna, Konkurencyjność regionów, Marketing partnerski, Badania ankietowe
District, Regional development strategy, Competitive advantage, Regions competitiveness, Partnership marketing, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorki starają się odpowiedzieć na pytanie, czy w czasach szybko zmieniających się uwarunkowań rynkowych dotychczasowy zakres i sposób wykorzystania narzędzi marketingowych kształtuje więzi partnerskie i postawy lojalnościowe wobec gminy. Próbę oceny skuteczności realizacji założeń marketingu partnerskiego autorki oparły na wybranych wynikach badań Zakładu Badań Rynków Regionalnych Katedry Badań Rynkowych i Marketingowych AE w Katowicach. Badanie to przeprowadzone zostało na przełomie kwietnia i maja 2003 r. na próbie 130 śląskich przedsiębiorstw.

Competition of the environment, complexity and changes in the economic processes, the evolve of the representative democracy through to democracy based on the dialog create a special role of the information, communication and knowledge. Because of that there appears the need of development of communication systems in the regions/territorial divisions. The local government is concentrated on the aims and the rules of local community what leads them to be marketing orientated. They can influence both the members of local community as well as outsiders if their goals or businesses are or able to be integrated with community's aims. Integration of local investors (also those potential) can create quite stable relations, which are based on the roles and assumes of partner marketing. The basic element of this process is well prepared communication system.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dziemianowicz W., Mackiewicz M., Malinowska E., Misiąg W., Tomalat M., Wspieranie przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny, Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu