BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Garbarski Lechosław
Tytuł
Koszty a efekty pozyskiwania i utrzymywania nabywców
Cost and Effects of Customer Acquisition and Reterntion
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 235-243, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Konsument, Zachowania konsumenta, Marketing konsumencki, Lojalność klientów, Podejmowanie decyzji marketingowych
Consumer, Consumer behaviour, Consumer Marketing, Customer loyalty, Marketing decision making
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule rozpatrzono zarówno sposoby zwiększania skłonności i możliwości dokonywania zakupów przez potencjalnych nabywców, jak i koszty, które związane są z pozyskiwaniem konsumentów i podtrzymywaniem ich lojalności. Autor zwrócił też uwagę na pośrednie i finalne efekty działań marketingowych jeżeli chodzi o skuteczność wykorzystania przez przedsiębiorstwo koncepcji marketingu .

Every business is related first with customer acquisition and next with customer retention. This paper examines relationships between costs and effects in these processes. During customer acquisition firms try to increase the willingness to buy and the ability to buy. Retention is connected with activities focused on increasing customer loyalty or inertia. Acquisition and retention requires using marketing instruments at different costs and effects. In analysing above problems a category of customer value was mentioned and final model of relationships proposed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Blattberg R. C., Managing the firm using lifetime-customer value, „Chain Store Age" 1998, No. 1.
  2. Doyle P., Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003, s. 97.
  3. Frederics J.O., Slater J.M., Beyond customer satisfaction, "Management Review" 1995, No. 5, s. 29-32.
  4. Guiltinan J. P., G. W. Paul, Marketing Management. Strategies and Programs, McGraw-Hill Book Company, New York 1988, s. 142-152.
  5. Kotler Ph. , Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka. Warszawa 1994, s. 35.
  6. McNaughton R.B., Osbourne P., Morgan R.E., Kutwaroo G., Market orientation and firm value, "Journal of Marketing Management" 2001, No. 17, s .521-542.
  7. Raport z badań „Capturing Value Through Customer Strategy", [w:] The Customer Profitability Conundrum: When to Love'em or Leave'em, Knowledge@Wharton. Strategy + business, 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu