BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matysik Renata
Tytuł
Konsumenckie zwyczaje zakupu produktów mleczarskich
Consumer Purchase Habits of Dairy Products
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 122-125, tab., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Rynek przetworów mlecznych, Badania konsumenckie, Decyzje konsumenckie, Zachowania konsumenta, Preferencje konsumenta
Dairy market, Consumer research, Consumer decision, Consumer behaviour, Consumer preferences
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Autorka przedstawiła wyniki badań, obejmujące konsumenckie zwyczaje zakupów artykułów mleczarskich (preferowane pory i miejsca dokonywania zakupów wraz z czynnikami, które o tym decydują). Produkty mleczarskie należą do produktów zaspokajających podstawowe potrzeby żywnościowe, zatem istotne znaczenie dla podmiotów zajmujących się handlem, powinna mieć znajomość czynników wpływających na preferencje nabywców wobec miejsca dystrybucji tych produktów. Materiał badawczy pochodził z 300 ankiet konsumenckich. Respondentami były osoby dokonujące zakupów produktów mleczarskich na potrzeby swoich gospodarstw domowych. Terenem badań był Kraków, a badania przeprowadzone zostały od połowy września 1999 do połowy stycznia 2000.

The aim of the study was to find the consumer purchase habits on dairy products market. Distribution of that group of product should have all attribute of the intensive distribution. The results of the survey confirm it, indicating that the purchasers would like to buy dairy products near their homes, at the time convenient for them, with the acceptable price and have a wide choice of products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Frąckowiak G., Sznajder M. (1998): Rozwój handlu detalicznego w Polsce. [W:] Dynamiczne rynki produktów mleczarskich. Mat. konf. ,Wyd. Horyzont, Poznań, 1.
  2. Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W. (1997): Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa, 360.
  3. Mazurek-Łopacińska K. (1997): Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 117.
  4. Rudnicki L. (2000): Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa, 156-165
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu