BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czubała Anna (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Współpraca uczestników kanałów dystrybucji w realizacji strategii efektywnej obsługi nabywców (ECR)
Cooperation of the Participants in Distribution Channels in the Realization of the Strategy of Efficient Consumer Response (ECR)
Źródło
Prace Naukowe / Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie, 1999, nr 3, s. 67-74, bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Logistyka dystrybucji, Dystrybucja produktu, Kanały dystrybucji, Strategia obsługi klienta, Strategia logistyczna
Distribution logistics, Product distribution, Distribution channels, Customer service strategy, Logistic strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł ma na celu przedstawienie nowoczesnej koncepcji logistycznej ECR (Efficient Consumer Response) czyli strategię efektywnej obsługi klientów. Autorka omówiła obszar współzależności przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji, współdziałanie przedsiębiorstw w strategii ECR, spodziewane korzyści stosowania tej strategii oraz zagadnienie jej wdrażania.

The aim of the paper is to present the effect of the modern logistic concept - ECR on the institutional and functional cooperation of firms delivering articles of frequent purchase. The basic areas of the cooperation of firms in managing the demand for a given category of products, in managing stocks of goods and deliveries, and in introducing modern systems of information and electronic communication are discusssed. The author also presents the advantages gained from the realization of the ECR strategy and informs of the institutions appointed to popularize it in Europe and in Poland. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ciesielski M., Strategie logistyczne, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1997, nr 6.
  2. Fichner I., Dlaczego ECR, "Logistyka" 1998, nr 4.
  3. Iwicka E., ECR - efektywna strategia obsługi klienta, "Marketing Serwis" 1997, nr 4.
  4. Iwicka E., Metody logistyczne w ECR, "Logistyka" 1998, nr 2.
  5. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & Spółka, Warszawa 1994.
  6. Lewandowska i., Jak kreować entuzjazm konsumenta ECR, "Marketing Serwis" 1998, nr 5.
  7. Metodologia ECR. Lepiej, szybciej, taniej, "Życie Handlowe" 1998, nr 5.
  8. Milewska B., Przykłady rozwiązań logistycznych osiągające efekt trade-up, "Logistyka" 1998, nr 2.
  9. Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
  10. Swarcewicz R., Efektywna strategia obsługi klienta, "Logistyka" 1996, nr 2.
  11. Webster jr F.E., The Changing Role of Marketing in the Corporation, "Journal of Marketing" 1992, vol. 56.
  12. Zarzycka A.M., Przyszłościowa forma kooperacji. Koncepcja przedsiębiorstwa wirtualnego na przykładzie firm szwajcarskich i niemieckich, "Przegląd Organizacji" 1999, nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1506-7351
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu