BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pasternak Kazimierz
Tytuł
Innowacje w przetworach żywnościowych jako narzędzie konkurowania jakością
Food Products Innovation as an Instrument of Quality Competition
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 177-183, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Słowa kluczowe
Jakość produktów żywnościowych, Konkurencja jakościowa, Marketing produktów innowacyjnych
Quality of food products, Quality competition, Marketing innovative products
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono zagadnienia związane z konkurowaniem innowacjami produktowymi oraz jakością produktu. Przedstawiono związki przygotowania i wprowadzenia na rynek innowacji produktowych oraz produktów wysokiej jakości oraz ich znaczenie dla przedsiębiorstwa.

In this article the market competition with application of innovation products and high-quality products was represented. Our attention was focused on that two development ways of food products especially. It should be common management of innovation products and quality products progress in firm. Fragmentary information from foreign firm in Poland for that two ways product development do clear profitableness rise. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dobiegała-Korona B., Kasiewicz S. (2000): Metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw. [W]: Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce. Red. K. Kuciński, Materiały i prace IFGN SGH, Warszawa, s. 89-91.
  2. Iwasiewicz A. (1999): Zarządzanie jakością. Podstawowe problemy i metody. WN PWN, Warszawa-Kraków, s. 15.
  3. Kay J. (1996): Podstawy sukcesu firmy. PWE, Warszawa, s. 97-99.
  4. Lisiecka K. (1997): Ocena rynkowej jakości produktów a wynik finansowy firmy. [W]: Społeczna, ekonomiczna i konsumencka ocena jakości. Red. T. Wawak, EJB, Kraków, s. 187.
  5. Mamos-Sutkowska M.: Konkurencyjność polskich firm. Wyniki sondy przeprowadzonej w Klubie 500. [W:] Uwarunkowania konkurencyjności...., s. 108.
  6. Marczak M. (2001): Jakość dóbr jako instrument konkurowania. IFGN SGH, Warszawa, s. 6.
  7. Mentel J. (1998): Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w procesie przekształceń. "Przegląd Organizacji" nr l, s. 18.
  8. Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem. (1999) Red. M. Strużycki. SGH, Warszawa, s. 173.
  9. Słownik wyrazów obcych. (1995) WN PWN, Warszawa, s. 585.
  10. Urbanowska-Sojkin E. (1998): Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. Wyd. AE, Poznań, s. 97,
  11. Wrzosek W. (1998): Funkcjonowanie rynku. PWE, Warszawa, s. 323.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu