BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Zastosowanie reguły STP na przykładzie przedsiębiorstw turystycznych
The Application of the STP Rule on the Example of tourist Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (14), 2000, nr 843, s. 80-94, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Zarządzanie strategiczne, Gospodarka turystyczna, Marketing turystyczny, Oferta turystyczna, Segmentacja rynku, Rynek docelowy, Studium przypadku
Tourism, Strategic management, Touristic economy, Tourism marketing, Touring offer, Market segmentation, Target market, Case study
Uwagi
summ.
Abstrakt
Nowoczesny marketing strategiczny może być określany jako marketing typu STP (segmenting - segmentacja, targeting - wybór rynków docelowych, positioning - pozycjonowanie). W artykule omówiono istotę reguły STP w kontekście rynku turystycznego oraz uwarunkowania i możliwości jej zastoswań w realnych warunkach polskiej gospodarki turystycznj.

The rule of strategic marketing called STP - short for segmenting, targeting and positioning is applied more and more frequently in economic practice. Interesting examples are provided by the tourist service market on which enterprises are under the pressure of competition and the evolutionary expectations of the clients which force them to modernize their functioning. This kind of research is even more justified as a certain decrease in the tourist market situation can by observed in Poland, estimated by the number of visiting the country and the expanses made during their stay. The condition of applying the rule of STP is the choice of the right criteria of segmenting, the best selection of operated segments and the work im favour of making the clients themselves recognize the uniqueness of offers. A lot of the companies have already applied te diskussed rule on the Polish tourist services market, but economic, social and mental barriers can also be perceived, disturbing its more intensive implementation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu