BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mitręga Maciej
Tytuł
Wymiary relacji z konsumentem na rynku usług w świetle wyzwań nowej gospodarki
Dimensions of Relationships with Customers on the Market of Services in the Light of Challenges of the New Economy
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 265-271, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Nowa Gospodarka, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Marketing partnerski, Zarządzanie zadowoleniem klientów, Psychologia konsumenta
New Economy, Enterprise-customer relationship, Partnership marketing, Customer satisfaction management, Consumer psychology
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań, zrealizowanych na terenie województwa śląskiego, których celem było przetestowanie mierników wybranych wymiarów relacji pomiędzy przedsiębiorstwami a konsumentami. Badania ujawniły wyraźną przewagę emocji związanych z przebiegiem tych kontaktów nad cechami konsumentów oraz sposobem funkcjonowania relacji.

This article presents the results of the analysis of data collected in interviews based on it sample of customers of banks, mobile telephony operators and travel agencies in Poland. He objective of the research was to identify various dimensions of the customers' relationships alb their principal service providers and to examine relationships between variables representing relationships' dimensions. The results indicate that in three analysed service sectors the factors that contribute most to the establishment of strong, durable customer relationships are effective variables, rather than demographic and socio-economic characteristics or the way liai contacts with customers are conducted. A regression model of the strength of customer relationship is developed and some practical implications for managers are presented.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Grönroos Ch.., From marketing mix to relationship marketing - towards a paradigm shift in marketing, „Management Decision" 1997, No. 4, s. 329.
  2. Mitręga M., Miary relacji firma - klient, „Marketing w Praktyce" 2003, nr 9(67), s. 36-41.
  3. Nakamura L. I., Economies and New Economy, The Invisible Hand Meets Creative Destruction, (Federal Reserve Bank of Philadelphia Review), Philadelphia 2000.
  4. Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 1985, s. 43, s. 63.
  5. Sznajder A., Marketing w epoce nowej gospodarki, [w:] Z. Kędzior, Kieżel E. (red.), Konsumpcja i rynek w warunkach zmian systemowych, PWE, Warszawa 2002, s. 44-45.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu