BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marak Janusz
Tytuł
Marketing terytorialny w strategiach rozwoju województw
Territorial Marketing in the Development Strategies of Provinces
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 305-312, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Marketing, Samorząd terytorialny, Marketing-mix, Promocja walorów regionu, Strategia rozwoju regionalnego
Marketing, Local government, Marketing-mix, Promotion of region value, Regional development strategy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano marketing terytorialny jako jedną z nowszych aplikacji marketingu. Autor omówił instrumenty marketingu mix w relacjach zachodzących między samorządem terytorialnym a społecznością lokalną (regionalną) oraz otoczeniem danej jednostki przestrzennej.

The paper shows the nature of regional marketing against the background of He territorial and municipal marketing. In the conditions of the administrative system functioning in Poland the regional marketing is defined as intentional and systematic activity of He provincial government in co-operation with commune and poviat councils. Through processes of exchange and influence it aims at the recognition, shaping and fulfilling the needs of provincial community. The further part of the paper contains the results of an analyses of the development of Polish provinces from the viewpoint of their using regional marketing instruments. The research has revealed significant differentiation between the level of using marketing tools in the development strategies worked out by regional governments.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kotler Ph., Levy S. J., Broadening the concept of marketing, „lournal of Marketing" Kotler Ph., A Generic Concept of Marketing, „Journal of Marketing" 1972, Vol. 36, April, s. 46.
  2. Komorowski J., Marketing miejski i jego znaczenie we współczesnym rozwoju miastu. „Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu". Prace z zakresu gospodarki przestrzennej 1993, ser. I, nr 206.
  3. Marak J., Marketingowa strategia rozwoju gminy - koncepcja metodologiczna, [w:] Zachowania podmiotów sfery konsumpcji, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 1993, s. 169-171.
  4. Szromnik A., Marketing komunalny. Rynkowa koncepcja zarządzania gminą, „Samorząd Terytorialny" 1996, nr 3.
  5. Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa, DURP nr 91 z dnia 18.07.1998, z późniejszymi zmianami.
  6. Kotler Ph., Haider D. H., Rein I., Marketing Places, Free Press, New York 1993, s. 31.
  7. Meffert H., Staedtemarketing - Plicht oder Kur? Symposium „Stadtvisionen, Stadtstrategien und Staedtemarketing in der Zukunft", Muenster 1989.
  8. Szromnik A., Metodologiczne problemy kształtowania strategii marketingowej jednostki przestrzenno-administracyjnej, „Samorząd Terytorialny" 2002, nr 7-8.
  9. 1969, Vol. 38, January, s. 10-15.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu