BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karasiewicz Grzegorz
Tytuł
Organizacja decyzji cenowych w polskich firmach
Organization of Pricing Decisions in Polish Companies
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 343-350, bibliogr. 3 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Polityka cenowa, Strategia cen, Zarządzanie cenami, Badania ankietowe
Pricing policy, Pricing strategies, Administered prices, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań, na podstawie których wskazane zostały czynniki determinujące rozwiązania organizacyjne w zakresie decyzji cenowych. Zaprezentowano też typowe rozwiązania organizacyjne dotyczące decyzji cenowych w polskich przedsiębiorstwach.

Based on quantitative research (size of sample 218) we can recognize several types of organization structure in area of pricing decisions: 1. Managing Director (or Owner) is decider and cooperates with Marketing Department and Finance Department (26% companies). 2. Managing Director (or Owner) is decider and cooperates with Marketing Department (22% companies). 3. Marketing Manager (or Sales Manager) is decider and cooperates with Marketing Department (15% companies). 4. Marketing Manager (or Sales Manager) is decider and cooperates with Marketing Department and Finance Department (7% companies). 5. Managing Director (or Owner) is decider and cooperates with Finance Department (6% companies). 6. Only Owner (4% companies). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Atkin B., Skinner R.., How British Industry Prices, The Gresham Press, Old Woking 1976, s. 34..
  2. Karasiewicz G., Strategie cenowe przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, niepublikowana praca doktorska, Wydział Zarządzania UW, Warszawa 1994, s. 53-171.
  3. Simon H., Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1996, s. 586.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu