- Autor
- Strzębicki Dariusz
- Tytuł
- Sprzedaż produktów rolno-żywnościowych w sieci Internet
Online Sale of Agri-Food Commodities - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 171-175, bibliogr. 2 poz.
- Słowa kluczowe
- Marketing internetowy, Agrobiznes, Marketing produktów rolnych, Strategia sprzedaży, Sprzedaż produktu
e-marketing, Agrobusiness, Marketing of agricultural products, Sales strategy, Product sales - Uwagi
- synopsis, summ.
- Abstrakt
- Autor przedstawił specyfikę sprzedaży produktów rolno-żywnościowych, realizowaną za pośrednictwem sieci Internet. Jego zdaniem, dzięki Internetowi, dysponuje się kolejnym narzędziem usprawniającym rozwój agrobiznesu.
This paper discusses specificity of agri-food commodities online selling. Internet as a medium with its exceptional features contributes better and better to the improvement of agricultural markets. Most frequently there are ЮВ transactions on the agricultural market therefore internet auction seems to be appropriate tool to improve the exchange of farm products. The process of improvement the software which is used in internet shops makes possible better matching online sale with food products specificity. The way to group products by separating them into search and experienced goods does not determine success in sale of given products.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Klang M., Raghu T., Shang K. (2002): Marketing on the Internet - who can benefit from an online marketing approach. Decision Support Systems nr 27, s. 387.
- Sashi C., O'Leary B. (2002): The role of Internet auctions in expansion of B2B markets. Industrial Marketing Management nr 31, s. 104-106.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol