BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwacka-Salmonowicz Joanna
Tytuł
Zróżnicowanie strategii marketingowych przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego w Polsce
Differentiation of Marketing Strategies in Meat-Processing Companies in Poland
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 181-185, bibliogr. 2 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł mięsny, Strategia marketingowa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Meat industry, Marketing strategy, Enterprise competitiveness
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Autorka przedstawiła zróżnicowania strategii marketingowych na przykładzie przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego. Punktem wyjścia prowadzonych rozważań, było przedyskutowanie możliwych do wyboru opcji strategii. Autorka przedstawiła również kierunki przemian w przemyśle spożywczym w Polsce. Szczególną uwagę poświęciła analizie czynników kształtujących sytuację konkurencyjną wewnątrz sektora przetwórstwa mięsnego oraz kierunkom zróżnicowania strategii marketingowych przedsiębiorstw w tej branży.

The objective of the presented paper is to show the conditions of the introduction of full range of marketing activities in meat-processing companies taking into consideration complex procedures of marketing management. The results of research presented in this paper show the possible trends of differentiation of marketing strategies in meat-processing companies. The range of the use of marketing strategies depends first of all on the development of food demand and the degree of its saturation, the level of capital concentration and the development of marketing systems. The full use of the developed marketing strategies on the meat market is a long-lasting process of several stages. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kos C., Szwacka-Salmonowicz J. (1997): Marketing produktów żywnościowych. PWRiL, Warszawa, 90-95.
  2. Szwacka-Salmonowicz J. (2000): Możliwości wprowadzania strategii marketingowych w przedsiębiorstwach agrobiznesowych w warunkach transformacji gospodarki polskiej. Zeszyty Naukowe WSZiM w Warszawie, nr 2(8)2000, 138-139.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu