BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świątkowska Monika, Świstak Ewa
Tytuł
Znaczenie promocji kategorii produktów i programów socjalnych dla kształtowania rynków produktów rolno-spożywczych na przykładzie rynku mleka (doświadczenia światowe)
The Importance of Generic Advertising and Social Programmers for Food Product Markets for Instance for Milk Market (World Experience)
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 186-189, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Rynek żywności, Produkcja rolna, Mleko, Promocja produktu
Food market, Agricultural production, Milk, Product promotion
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Celem podjętych przez autorki rozważań, było określenie znaczenia promocji kategorii produktów i programów socjalnych dla kształtowania się rynków produktów mleczarskich, w oparciu o analizę doświadczeń wybranych krajów (kraje UE i Stany Zjednoczone). Autorki stwierdziły, że reklama kategorii produktu i programy socjalne są istotnymi narzędziami marketingowymi w kształtowaniu popytu na mleko i przetwory mleczne, wpływają na zmniejszanie zapasów tych produktów oraz na zwiększanie przychodu rolników i przetwórców, co w konsekwencji pozwala na obniżanie kosztów rządowych programów wspierania rynku mleka.

The theme of this study was the importance of generic advertising and social programmes for agra- and food markets, especially for milk market in Poland and other countries. In conclusion, the generic advertising and social programmes are important marketing tools in increasing consumer demand for fluid milk and cheese, enhance dairy farm revenue, reducing the amount of milk surplus as well as reducing the cost of government intervention programs. The are also important methods to regulate the dairy products ' market and realise the national dairy policy. Generic advertising requires integration of advertising activities of farmers and dairy processors and creation of special program to invest in campaign and formulate a unique media plan. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Boutonnat Y. (1990): Les matieres grasses allegees sont-elles une chance pour le beurre... ou non? Bulletin of the IDF, 224, s. 10.
  2. Hamułka J., Świstak E., Berger S. (2002): Mleko w szkole - programy dożywiania. Przegląd Mleczarski, 3, 104-109.
  3. Iwan B. (2001): Instrumenty sterowania sektorem mleczarskim w Unii Europejskiej. Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, Roczniki Naukowe SERIA, tom III, zeszyt 2, 130-135.
  4. Kaiser H. M. (2000): Generic Fluid Milk and Cheese Advertising as a Marketing Tool. Materiały IV Konferencji Naukowej "Ekonomika Mleczarstwa w krajach Europy Centralnej i Wschodniej. Polanica - Zdrój, 6-7 czerwca 2000 roku, Horyzont, Poznań.
  5. Kernan J.B., Domzal T, J. (1997): Hippocrates to Hermes: The Postmodern Turn in Public Health Advertising. W: Goldberg M.E., Fishbein M., Middlestadt S.E.: Social Marketing - Theoretical and Practical Perspectives. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey, London.
  6. Krajewski K., Świątkowska M., Górska-Warsewicz H. (2000): The Role and Possibilities of Generic Advertising Adaptation in Polish an US Dairy Sector. W: Materiały IV Konferencji Naukowej "Ekonomika Mleczarstwa w krajach Europy Centralnej i Wschodniej. Polanica - Zdrój, 6-7 czerwca 2000 roku, Horyzont, Poznań.
  7. Pantzar M. (1987): Public dialogue between butter and margarine in Finland 1923-1992. [W:] Advertising -Concepts and Strategies. M. Berkman, Chr. Gilson, Random House, New York.
  8. Parker-Pope T. (l 996): Producenci masła i margaryny nie przebierają w środkach w walce o zyski. The Economist, в, s. 12.
  9. Świątkowska M., Berger S. (2001): Reklama żywności jako narzędzie kształtowania postaw konsumentów i rynku produktów spożywczych. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  10. Świstak E., Berger S., Mikos E. (2000): Współczesne programy dożywiania ludności w Stanach Zjednoczonych. Roczniki PZH, 51, l, 79-85.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu