- Autor
- Wierzbiński Bogdan
- Tytuł
- Zarządzanie logistyczne w procesach integracyjnych agrobiznesu
Logistic Management in Agribusiness Integrational Processes - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 226-230, rys., bibliogr. 4 poz.
- Słowa kluczowe
- Produkcja rolna, Łańcuch dostaw, Grupa interesu, Agrobiznes, Integracja sterowania produkcją, Marketing produktów rolnych
Agricultural production, Supply chain, Interest group, Agrobusiness, Integration of production control, Marketing of agricultural products - Uwagi
- synopsis, summ.
- Abstrakt
- Autor, na przykładzie producentów rolnych (agrobiznesu), przedstawił działania związane z tworzeniem grup marketingowych, a także producenckich, opartych na zjawisku integracji. Podkreślił konieczność wprowadzenia metod zarządzania logistycznego (objęcie strategią logistyczną całego łańcucha partnerów w agrobiznesie) w celu budowania strategii konkurencji.
Present market characterizes of many changes in business environment, when the entities trying to make his position better. The competitiveness of local enterprises first of all is dependent on their market adaptational process and of efficiency of whole logistic chain. Such understanding of enterprise economic activity will hold out test of free market competition time. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Abt S. (2001): Logistyka w teorii i praktyce. AE Poznań, s. 38; 126.
- Kensy T. (1996): Grupy marketingowe producentów rolnych, metody działania oraz niektóre rozwiązanie organizacyjne. [W:] Modele poprawy zaopatrzenia przetwórców i eksporterów żywności w Polsce. Komisja Unii Europejskiej, FAPA, Warszawa, s. 1-3.
- Małysz J. (1996): Procesy integracyjne w agrobiznesie [W:] Modele poprawy zaopatrzenia przetwórców i eksporterów żywności w Polsce. Komisja Unii Europejskiej, FAPA, Warszawa, s. 55; 62-65.
- Rutkowski K. (1993): Czas logistyki. Businessman Magazine nr 3, s. 43.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol