- Autor
- Panasiuk Aleksander
- Tytuł
- Wspomaganie dystrybucji usług turystycznych technikami teleinformatycznymi
Tourism Services Distribution Backup by Means of Tele-information Techniques - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1000, s. 188-197, bibliogr. 13 poz.
- Tytuł własny numeru
- Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej
- Słowa kluczowe
- Usługi teleinformatyczne, Dystrybucja produktu, Usługi turystyczne
Teleinformation services, Product distribution, Tourism services - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Wybór kanałów dystrybucji powinien stanowić kluczową decyzję firmy usługowej, dotyczy bowiem ona tego, jak firma zamierza sprzedawać swoje usługi. Podejmując decyzję w sprawie wyboru kanału dystrybucji, usługodawca powinien uwzględnić sposoby świadczenia usług oraz rodzaj kontaktów z klientami.
The basic marketing instruments, which influence the distribution of tourism services are the channels of distribution. Their choice becomes the crucial decision for companies active in tourism. The main area of applying tele-information technologies in the distribution of tourism services are the systems of computer reservation and sale. Tele-information services also play an important role in managing tourism companies, especially hotels and travel offices. The globalisation of tourism market and the processes of Polish economy integration with the European one impose on the tourism sector an increase in distribution techniques' interest based on tele-information techniques. These representatives of the sector, who do not take it into consideration in their activities will probably become quickly pushed aside to the margin of the tourism market. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Altkorn J.: Marketing w turystyce. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN 1995.
- Czubała A.: Dystrybucja produktów. Warszawa: PWE 1996.
- Dembińska-Cyran L: Zastosowanie Internetu w turystce. W: Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Red. A. Panasiuk. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.
- Hartman A., Sifonis J., Kador J.: E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Warszawa: K.E. Liber2001.
- Holloway J.Ch., Robinson Ch.: Marketing w turystyce. Warszawa: PWE 1997.
- Jaślan M.: Europejczycy wstrzemięźliwi wobec e-handlu. "Magazyn Internetowy WWW" 2001 nr 9.
- Jędrzejaczak L: Nowoczesny biznes turystyczny. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN 2000.
- Knowles T.: Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią. Warszawa: PWE 2001.
- Kocikowska K.: Wykorzystanie Internetu w firmach turystycznych. "Problemy Turystyki i Hotelarstwa" 2002, z. 2.
- Payne A.: Marketing usług. Warszawa: PWE 1996.
- Serwin K.: Wirtualne podróże. "Magazyn Użytkowników Internetu" 2001 nr 7.
- Szostak D.: Wykorzystanie Internetu w strategii dystrybucji usług turystycznych. "Ekonomiczne Problemy Turystyki" nr 1. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2002.
- Żurawik B., Żurawik W.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWE 1996.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol