BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tokarz Anna
Tytuł
Internet jako instrument promocji usług turystycznych
Internet as the Instrument of Tourism Services Promotion
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1000, s. 198-207, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej
Słowa kluczowe
Promocja usług turystycznych, Reklama w internecie, Badania marketingowe
Promotion of tourist services, Internet advertising, Marketing research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Porównano tradycyjne i nowoczesne narzędzia promocji. Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Badania dotyczyły stosunku internautów do reklamy internetowej i konkursów w Internecie.

In view of the increasing complexity of tourism activity conditions, one out of many crucial factors resulting in an enterprise success at the market are the abilities which enable planning and applying in practice the unique (distinguishing) way of meeting the needs and requirements of the selected group of clients, by offering the only in its kind set of advantages, which enable to overcome the activities of competition. Changes in technology and competitiveness, as well as the progressing globalisation influence the value perceived by the consumer, increase the requirements and expectations and result in the fact that providing consumer satisfaction is a more and more difficult task. The reality of market economy, i.e. transformation in economy, stronger and stronger competition, increasing expectations of clients and quick development of technology impose on tourism enterprises continuous modification of marketing activities, especially in the field of services promotion. Owing to technical progress, which enabled the general application of modern techniques of data gaming and processing at an unheard of, so far, scale, the possibilities and ways of contacts with the client have expanded. In connection with the above, among the promotion instruments, the interactive media gain importance, especially the Internet. Taking advantage of the Internet as the promotion instrument has a direct influence on an increased access to information about tourism services and the creation of a tourism enterprise positive image. It provides, at the same time, a competitive advantage over other enterprises at the market of tourism services, both in the national and international dimension. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E-mailuj na Berdyczów. "Gazeta Wyborcza" z 30 stycznia 2002.
  2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE 2002.
  3. Nowacki R., Strużycki M.: Reklama w przedsiębiorstwie. Warszawa: Difin 2002.
  4. Pierwszy lepszy. "Gazeta Wyborca" z 19 października 2001.
  5. Stankiewicz A.: Wykorzystanie Internetu w hotelarstwie polskim, http://www.podroze-biznesowe.com.pl
  6. Sznajder A.: Marketing wirtualny. Kraków: Oficyna Ekonomiczna 2000.
  7. Wirtualne wizytówki biur podróży. "Gazeta Finansowa" z 16-21 lipca 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu