BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szostak Daniel
Tytuł
Wybrane aspekty zastosowania usług telekomunikacyjnych w działaniach promocyjnych i sprzedażowych przedsiębiorstwa "Orbis" SA
Selected Aspects of Telecommunication Services Application in Promotional Sale Activities of the "Orbis" SA Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1000, s. 208-219, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej
Słowa kluczowe
Hotelarstwo, Przedsiębiorstwo turystyczne, Promocja usług turystycznych, Usługi telekomunikacyjne
Hotel industry, Tourist enterprises, Promotion of tourist services, Telecommunications services
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Orbis SA
Abstrakt
Przedstawiono pozycję przedsiębiorstwa "Orbis" SA na polskim rynku usług hotelarskich. Omówiono działania marketingowe i system sprzedaży usług hotelarskich.

The study concentrates on the issues of sales and promotion of hotel services taking advantage of telecommunication services by Polish hotel enterprises (Especially by the "Orbis" SA Capital Group, which includes the hotel enterprise "Orbis" S.A., functioning under the brand name of "Orbis" Hotels) and their improvement from the point of view of market processes connected with the construction of the information society. Telecommunication is characterised by a high degree of complementary value as compared to other fields of management, including tourism. Emerging new telecommunication services bring along new quality of life, allow for more efficient human contacts which makes human existence even more international and brings down its social functioning to the dimension of the "global village". Changing market conditions require effort from a hotel enterprise in keeping up its efficient organisation. That is why hotel enterprises have to react to the occurring changes in their closer and more distant environment, as well as the changes resulting from technical progress, which means the progress in telecommunication and the use of computers. This will enable an enterprise to improve effectively as well as modernise its own organisation system and keep verifying its organisation with regard to better facilities at its disposal. They should eliminate useless intermediary levels inside the organisation as well as outside it in the process of sales or the taken up marketing activities, especially these promotional ones. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamska M.: "Orbis" zmienia skórą. "Profit" 2001 nr 6.
  2. Kwiatkowski W.: Marketing w hotelach - zastosowanie praktyczne. Warszawa: Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa 1996.
  3. Nowakowski M.: Makrootoczenie hotelarstwa. Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa 2000.
  4. Nowe marki w hotelach "Orbis" w 2001 r. "Rzeczpospolita" 2001 nr 224.
  5. Polską turystyką rządzą paradoksy. Rozmowa z Maciejem Grelowskim. "Puls Biznesu" 2001 nr 220.
  6. Rothman H.: 50 firm, które zmieniły świat. Warszawa: Wyd. Amber 2001.
  7. Sala L., Sułkowski L.: Wpływ zmian strukturalnych na rynku turystycznym m marketing firm hotelarskich i gastronomicznych. W: Marketing -przelań wieków. Red. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 852. Wrocław: Wyd. AE 2000.
  8. Tulibacki T.: ,"Accor" w Polsce. "Hotelarz" 2001 nr 7.
  9. Wyniki "Orbis "SA. "Rynek Turystyczny" 2001 nr 17.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu