BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kotliński Wacław
Tytuł
Marketing wewnętrzny - szansą rozwoju turystyki w regionie
Internal Marketing - a Chance for Tourism Development in the Region
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1000, s. 150-158, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej
Słowa kluczowe
Produkt turystyczny, Turystyka, Marketing wewnętrzny
Tourist product, Tourism, Internal marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł jest próbą udowodnienia tezy, że często w działaniach promocyjnych regionu zapomina się o własnych mieszkańcach, stanowiących często olbrzymia grupę potencjalnych klientów. W niniejszym artykule położono nacisk na konieczność rozwijania marketingu wewnętrznego i pobudzanie aktywności turystycznej mieszkańców województwa w jego granicach.

Internal marketing directed towards the residents of the particular tourism region takes advantage of the specific marketing instruments in order to encourage the inhabitants of the region to practice tourism in close vicinity of their place of residence. The survey research conducted among the population of Rzeszów in the years 2000-2001 identifies the respondents' tourism activity, motives for travelling the objectives of trips and the knowledge of tourism attractions in the Podkarpackie Province. The indicator of mobility, calculated on the basis of the conducted research points to a more intensive activity of the Rzeszów residents in trips outside the analysed Podkarpacke Province, so it has been indicated to stimulate the tourism activity within the province borders. The effective activities of internal marketing have been suggested, which influence the desirable increase of tourism movement in the area of the analysed region. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J.: Marketing w turystyce. Warszawa: PWN 1994.
  2. Bąk S.: Marketing w gospodarce turystycznej. Częstochowa: WSZHiT 2000.
  3. Drupka J., Kotliński W.: Strategia rozwoju turystyki w województwie podkarpackim na lata 2000-2006. Rzeszów 2001.
  4. Dziedzic E.: Promocja regionu a decyzje nabywców. Materiały pokonferencyjne. Politechnika Koszalińska 2000.
  5. Jarosz A., Kornak A., Kotliński W., Szeremeta R.: Marketing usług turystycznych. Cz. I i II. Rzeszów: PRz 1998.
  6. Kotliński W.: Funkcjonowanie biur turystycznych w województwie rzeszowskim. Materiały pokonferencyjne. Zielona Góra 1996.
  7. Kotliński W.: Spoleczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju turystyki w województwie rzeszowskim. Rzeszów: PRz 1997.
  8. Kotliński W.: Analiza mobilności turystycznej mieszkańców Rzeszowa w 2000 roku - wyniki badań własnych. Zeszyty Naukowe nr 10. Rzeszów: PRz 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu