BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żabińska Teresa
Tytuł
Marketing w rozwoju turystyki w regionach przygranicznych. Podejście relacyjne
Marketing in Border Regions Tourism Development. Relational Approach
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1000, s. 130-140, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej
Słowa kluczowe
Marketing partnerski, Gospodarka turystyczna, Marketing turystyczny, Współpraca regionów przygranicznych
Partnership marketing, Touristic economy, Tourism marketing, Region cross-border cooperation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono założenia koncepcji marketingu relacyjnego, sformułowanej i upowszechnionej dotychczas przede wszystkim w odniesieniu do przedsiębiorstw. Przybliżono problemy rozwoju turystyki w regionach przygranicznych.

Relational marketing popularised with reference to enterprises may also be used in the management of local and regional development. The need for cooperation between the participants of tourism market, the positive attitude of tourism reception area residents, necessary for the creation of hospitality climate and the safety for tourists, stimulation of local communities not perceiving chances for tourism development or the willingness of transferring eco-development principles into cohesive strategies of this sphere of county's' or region's activities are the factors supporting the idea of implementing the concept of target marketing relation locations. The tourism area marketing relational approach should be based on the network of connections and proper relations between the internal and external subjects, while the local authorities within this network are the most important both stimulating, creating and an indispensable link for carrying out projects of tourism development. Marketing based on partnership turns out to be an effective tool a solving tourism problems in border regions, where the scale of problems' complexity is much bigger than in other tourism areas. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Faulkner D., Bowmann C.: Strategie konkurencji. Warszawa: Gebethner i S-ka 1996.
  2. Frankowski Z.: Rozwój marketingu terytorialnego - dylematy. "Człowiek i Środowisko" 1997 nr 21 (2).
  3. Girard V.: Marketing terytorialny i planowanie strategiczne. W: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Red. T. Domański. Łódź: Uniwersytet Łódzki 1997.
  4. Gummesson E.: Relationship Marketing and Imaginary Organizations: a Synthesis. "European Journal of Marketing" 1996 nr 2.
  5. Kamieniecka J.: Ekoturystyka zielonym rynkiem pracy. Warszawa: Instytut na rzecz Ekorozwoju 1996.
  6. Kornak A.S., Rapacz A.: Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie. Wrocław: Wyd. AE 2001.
  7. Kubal G.: Kierunki współpracy i dalszego rozwoju Euroregionu Karpackiego. W: Kierunki aktywizacji gospodarczej przez turystyką na obszarach przygranicznych. Materiały z konferencji. Krosno: Wyd. "GEA" 2000.
  8. Kwarciak B.: Rola promocji rynkowej w rozwoju turystyki na obszarach przygranicznych. W: Kierunki aktywizacji gospodarczej przez turystyką na obszarach przygranicznych. Materiały z konferencji. Krosno: Wyd. "GEA" 2000.
  9. Markowski T.: Zarządzanie rozwojem miast. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN 1999.
  10. Nowińska E: Strategia rozwoju gmin na przykładzie gmin przygranicznych. Poznań: Wyd. AE 1997.
  11. Otto J.: Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck 2001.
  12. Podręcznik marketingu. Red. M. J. Thomas. Warszawa: PWN 1998.
  13. Rogoziński K.: Dlaczego marketing relacyjny? "Marketing w Praktyce" 1996 nr 4.
  14. Sikorska E.: Sieć trans granicznych szlaków turystycznych w Euroregionie Karpackim. W: Kierunki aktywizacji gospodarczej przez turystykę na obszarach przygranicznych. Materiały z konferencji. Krosno: Wyd. "GEA" 2000.
  15. Żabińska T.: Paradygmat turystyki zrównoważonej a problemy rozwoju turystyki na obszarach chronionych. Poznań: AWF 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu