BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lewandowska Agnieszka
Tytuł
Problemy kształtowania jakości oferowanego produktu turystyki uzdrowiskowej
The Problems of Quality Creating in the Spa Resort Tourism Product Offer
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1000, s. 285-295, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej
Słowa kluczowe
Turystyka zdrowotna, Produkt turystyczny, Turystyka, Usługi turystyczne, Uzdrowiska
Health tourism, Tourist product, Tourism, Tourism services, Health resort
Uwagi
summ.
Abstrakt
W warunkach zachodzących zmian w sferze konsumpcji turystyki uzdrowiskowej i coraz wyższego udziału prywatnych i indywidualnych funduszy w kosztach utrzymania uzdrowisk, polskie przedsiębiorstwa uzdrowiskowe i turystyka uzdrowiskowa w Polsce mają bardzo duże szanse rozwoju i przetrwania. Szanse te zależą jednak od wielu czynników m.in. od spełnienia oczekiwań i wymagań dotyczących jakości leczenia, doskonalenia funkcjonalności i estetyki poszczególnych obiektów.

At present the spa resort tourism, which can also be understood as spa enterprises, gains significant importance. It results from both, the worsening health status of the society, manifesting itself in an increasing demand for the broadly understood physical and mental health, as well as the economic and social changes influencing the occurrence of an unrestricted market competition. Despite the poor condition of Polish spa resorts, the number of visitors will keep increasing. However, due to the progressing administration, local government, pension fund and medical care reforms, the structure of spa resorts' visitors will be changing. These will be mainly individuals, who cover fully the expenses of their stay, so these who independently decide about the choice of their spa resort destination. One can also notice tendencies in the search for diversified forms of organising one's holidays, which is reflected in a new, developing group of tourists, who take advantage of a so called health improvement holiday. These changes in the spa resort tourism consumption become a challenge for the Polish spa resorts and influence their growing value in creating an advantage over the competition. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alejziak W.: Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku. Kraków: Albis 1999.
  2. Daszkowska M.: Marketingowe uwarunkowania rozwoju uzdrowisk w Polsce. Gdańsk: Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Sopocie 1999.
  3. Gospodarka turystyczna u progu XXI. Red. S. Bosiacki. Poznań: AWF 2000.
  4. Jagusiewicz A.: Problemy funkcjonowania lecznictwa i turystyki w uzdrowiskach polskich. Warszawa: Instytut Turystyki 1998.
  5. KornakA.S.: Uzdrowiska polskie w systemie rynku i zarządzania marketingowego. Bydgoszcz: Kujawsko-Pomorskie Studium Edukacyjne 1999.
  6. Kubiak B.F.: Technologia informacji czynnikiem strategicznym rozwoju turystyki uzdrowiskowej. Gdańsk: Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Sopocie 1999.
  7. Łobożewicz T., Bieńczyk G.: Podstawy turystyki. Warszawa: Wyższa Szkoła Ekonomiczna 2001.
  8. Madeyski A.: Szansę polskich uzdrowisk w warunkach rynkowych. Gdańsk: Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Sopocie 1999.
  9. Rapacz A.: Przedsiębiorstwo turystyczne na rynku. Wrocław: AE 1998.
  10. Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku. Red. G. Gołembski. Poznań: AE 1999.
  11. Ustawa z 17 czerwca 1966 r. o uzdrowiskach i lecznictwie uzdrowiskowym. DzU nr 23,poz. 150.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu