BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Kierunki zmian konsumpcji turystycznej w Polsce
Directions for Changes in Tourism Consumption in Poland
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1000, s. 241-251, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej
Słowa kluczowe
Usługi turystyczne, Konsumpcja usług, Turystyka
Tourism services, Services consumption, Tourism
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł jest wynikiem obserwacji, badań ankietowych i wywiadów przeprowadzonych wśród turystów i w środowisku organizatorów ruchu turystycznego oraz analizy literatury fachowej. Przedstawiono zmiany zachodzące w sferze uświadamiania potrzeb turystycznych, identyfikacji sposobu ich zaspokajania, oceny alternatyw, zakupu, uczestnictwa w ruchu turystycznym i wrażeń po ustaniu aktywności turystycznej.

The article presents the first in Poland attempt of conducting the PRIZM geodemographic segmentation, which facilitates the definition of the profile of tourists, who set new directions in the tourism consumption. These changes have been divided into three phases: pre-tourism, tourism and post-tourism. An increase in the spatial range of travelling has been emphasized, as well as the expectations of the rich tourism programmes, consequences of the Polish society income polarization, self-dependence regarding demand for tourism and an increase of awareness concerning consumer's - tourists' rights. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gaworecki W. W.: Turystyka. Warszawa: PWE 2000.
  2. Milian L.: Przedsiębiorczość i przedsiębiorstwo turystyczne. Socjopsychologiczne uwarunkowania sukcesu. Częstochowa: Politechnika Częstochowska 1997.
  3. Piotrowski J.P., Traczyk M.: Promocja i informacja turystyczna. Wybrane zagadnienia. Kraków: AVSI Polska oraz Instytut Turystyki Oddział w Krakowie Centrum Edukacji Kadr Turystycznych 1999.
  4. Przecławski K.: Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki. Kraków: ALBIS 1997.
  5. Senyszyn J.: Koszty okołokonsumpcyjne i ekonomiczna efektywność konsumpcji turystycznej. W: Turystyka w środowisku społecznym i gospodarczym. Zeszyty Naukowe nr 75, Kraków-Sucha Beskidzka 1998.
  6. Wakacje z komputera. "Newsweek" z 16 czerwca 2002 r.
  7. Windham L., Orton K.: Dusza nowego konsumenta. Podstawy, zachowania i preferencje e-klientów. Warszawa: CeDeWu 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu