BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Biesaga-Słomczewska Jadwiga E.
Tytuł
Marketingowe zarządzanie czynnikiem ludzkim w konfrontacji z praktyką
Marketing Management of Human Factor in Confrontation with Practise
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 313-320, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Marketing personalny, Polityka personalna, Zwolnienia monitorowane, Outsourcing
Human Resources Management (HRM), Personnel marketing, Personnel policy, Outplacement, Outsourcing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka, konfrontując teorię marketingowego zarządzania czynnikiem ludzkim z praktyką, stara się odpowiedzieć na pytanie: jak zarządzać ludźmi w organizacji, by z biernych podmiotów przekształcić ich w potencjał zdolny do tworzenia nowych wartości. Przedstawiona też została kwestia marketingu personalnego a outplacementu i outsourcingu.

Implementation of personnel marketing requires consequent activities in building appropria relations between an employee and an employer and in creating organisational culture strategically favouring Human Resources Management. Is it possible in today's market environment? The author outlines two tendencies in organisation management: outplacement and outsourcing - in the context of personnel marketing. She also illustrates some of the disadvantageous aspects of their usage. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brzezińska E., Paszkowska-Rogacz A., Kształtowanie relacji pracowniczych, Polsko--Amerykańskie Centrum Zarządzania, Łódź 2000, s. 66.
  2. Chylewska J., Zaangażowanie pracowników a wyniki firmy, „Manager" 2002, nr 11, s. 49.
  3. Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 58-59.
  4. Rządca R. A., Negocjacje w interesach, PWE, Warszawa 2003, s. 39.
  5. Trocki M., Outsourcing, PWE, Warszawa 2001, s. 13.
  6. Wański T., Górska E., Indywidualny outplacement, „Manager" 2003, nr 6.
  7. Zbiegień-Maciąg L., Ile w dziale, ile w agencji, „Personel" 2001, nr 20.
  8. Zbiegień-Maciąg L., Pracownik nasz klient, "Personel" 2000, nr 7.
  9. Ludwiczyński A., Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - postęp, zastój, regres, „Personel" B, nr 15.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu