BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Światowy Grażyna
Tytuł
Bariery językowe i kulturowe w komunikacji marketingowej na rynku Unii Europejskiej
Language and Cultural Barriers in Marketing Communication on the Common Market
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 369-377, bibliogr.7 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Komunikowanie interpersonalne, Komunikowanie marketingowe, Różnice kulturowe, Jednolity rynek wewnętrzny
Interpersonal communication, Marketing communication, Cultural differences, European Single Market
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
Przedstawiono istotę komunikacji marketingowej, a w szczególności bariery językowe i kulturowe pojawiające się w marketingu bezpośrednim w procesie kontaktów międzynarodowych. Na koniec zaprezentowano przykłady pokonywania barier komunikacji marketingowej w działaniu na rynku Unii Europejskiej.

Subject of this article is to present in details communication problems and particularly language and cultural barriers in direct marketing, in process of communication and cooperation between managers acting in different countries on common market. Outcomes of researches are showing that to achieve successes knowledge of foreign languages is not sufficient, but more important is ability to follow the suite of cultural cannons.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Clijsters W., Verjans M., Linguaplan Limburg - Phase I: Raport des audits régionaux, Diepenbeck CTTL-LVC, 1994, s. 87.
  2. Hofstede G., Allemaal andersdenkenden, Contact, Amsterdam 1998.
  3. Jansen T., Communiceren: Over taal en taalgebriuk, Sdn, Den Haag 1997.
  4. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa1999, s. 547-548.
  5. Rydel M. (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001, s. 20.
  6. Słownik współczesnego języka polskiego, Przegląd Reader's Digest, Warszawa 1998, s. 399.
  7. Verjans M., La communication technque dépassant le niveau lexical, [w:] G. Światowy (red.), Polskie szkolnictwo wyższe w procesie budowania europejskiego społeczeństwa wiedzy, materiały konferencyjne, Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, Wyd. Contimo, Wrocław 2001, s. 80.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu