BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pilarczyk Bogna
Tytuł
Niestandardowe formy komunikacji marketingowej
Non-standard Forms of Marketing Communications
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 379-385, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Formy komunikowania, Promocja, Product placement, Marketing mobilny
Marketing communication, Forms of communication, Promotion, Product placement, Mobile marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono niestandardowe formy komunikacji marketingowej takie jak: ambient media, product placement, marketing wirusowy, marketing partnerski, marketing mobilny, marketing kontrowersyjny, entertainment marketing oraz marketing katarktyczny. Formy te stanowią obecnie dla wielu firm ważne źródło przewagi konkurencyjnej.

The changes taking place in the market environment encourage the usage of, apart from traditional promotion tools, non-standard forms of marketing communications. Among the stimuli to the development of new forms of communications one should particularly emphasize the excessive saturation with classical ways of communications, rapid development of information technology, the restrictions on companies' promotion expenditures, the increase in advertisers' creativity and demand for more customized and prestigious forms of promotion expressed by customers. Non-standard activities in the area of marketing communications are said to be both using atypical advertising media (floor in the shop, railway tickets, mobile phone), communications channels (TV reality shows) and unusual messages (e.g. rumors, creating crisis situations). Many of these activities are described in the literature as ambient media, product placement, viral, guerilla, mobile or controversial marketing. Within these one can observe dynamic development and enormous variation of the applied tools.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Biskupska A., Mitko A., Marketingowa partyzantka, „Marketing w Praktyce" 2003, nr 8 on-line.
  2. Czarnecki A., Product Placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa 2003, s. 22.
  3. Grządka M., Wygnański T., SMS - krótki i precyzyjny, „Media i Marketing Polska" 2003, nr 18, s. 16-18.
  4. Łesyszak M., Marketing katarktyczny czyli o wykorzystaniu reguły wzajemności. Dylematy młodych konsumentów, IRWiK, Warszawa 2003, s. 23.
  5. Machul P., Ruszak P., Usakowski P., Guerilla, „Media i Marketing Polska" 2003, nr 7, s. 23-24.
  6. Marketingterms.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu