BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozielski Robert
Tytuł
Rola audytu marketingowego w warunkach Nowej Ekonomii
Marketing Audit and Its Role in the New Economy
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 387-393, bibliogr. 20 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Nowa Gospodarka, Audyt, Marketing, Przegląd literatury
New Economy, Audit, Marketing, Literature review
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono rolę i zadania marketingu w warunkach Nowej Ekonomii oraz omówiono pojęcie audytu marketingowego jako metody pomiaru marketingu. Audyt, stając się kanałem komunikacji i narzędziem analitycznym, spełnia rolę agenta zmian w organizacji.

Marketing's fundamental problem today is low productivity and lack of measuring. Responding to competitive pressure, changes in business environment, technological challenges and other business drivers theory and practice of marketing created valuable diagnostic device - marketing audit. In theory it should be the starting point for any considered course of managerial action in marketing. In practice there is often confusion about how to translate the principles of marketing auditing into tangible outcomes. This article explains the role of marketing audit in contemporary business management.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ambler T., Assessing Market Performance - The Current State of Metrics, London Business School, London 2001.
  2. Buzzel R. D., Marketing productivity, Ohio State Univeristy 1957, [w:] J. N. Sheth, R. S. Sisodia, op. cit.
  3. Fellman M., Ghormley - science and art are fighting for headroom, „Marketing News" 1998, September.
  4. Freeman S., Varey R., Women communicators in the workplace - Natural born marketers, „Marketing Intelligence and Planning" 1997, No. 7.
  5. Herremans I. M., Ryans J. K, The case for better measurement and reporting of marketing performance, „Business Horizons" 1995, No. 38.
  6. Houston N., Methods of Efficiency Analysis in Marketing, Harvard Univeristy, 1948.
  7. Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników - jak przełożyć strategię m działanie, PWN, Warszawa 2001, s. 24.
  8. Kotler Ph., Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey 2003, s. 2.
  9. Koźmiński A., Piotrowski W., Zarządzanie - teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1998, s. 46.
  10. Lenskold J. D., Marketing ROI, McGraw Hill, New York 2003.
  11. Morgan N. A., Ciarek B. H., Gooner R., Marketing productivity, marketing audits, and systems for marketing performance assessment - Integrating multiple perspectives, „Journal of Business Research" 2002, No. 55.
  12. Piercy N. G., Cravens D. W., The network paradigm and the marketing organization - developing a new management agenda, „European Journal of Marketing" 1995, vol. 29, No. 3, s. 7.
  13. Sevin C., Marketing Productivity Analysis, McGraw Hill, New York 1965.
  14. Kotler Ph., Gregor W., Rodgers W., The marketing audit comes of age, „Sloan Management Review" 1977, No. 18.
  15. Shaw R., Nowe spojrzenie na marketing, Studio Emka, Warszawa 2001, s. 142.
  16. Sheth J. N., Sisodia R. S., Feeling the heat, „Marketing Management" 1995, No. 4.
  17. Sheth J. N., Sisodia R. S., Marketing productivity - issues and analysis, „Journal of Business Research" 2002, No. 55.
  18. Slater S. F. , Narver J. C., Market orientation and the learning organization, „Journal of Marketing" 1995, vol. 59, July.
  19. Thomas M., Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1998, s. 14.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu