BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bednarska-Olejniczak Dorota, Woźniczka Jarosław, Wrona Sylwia
Tytuł
Marketing a technologia: szanse i zagrożenia
Marketing and Technology - Opportunities and Threats
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 439-446, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Marketing, Innowacje techniczne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie marketingowe
Marketing, Technical innovations, Enterprise management, Marketing management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy omawiają szanse i zagrożenia, a także związki istniejące pomiędzy marketingiem a technologią. Wykorzystywanie szeroko rozumianej technologii jest dla marketingu nie tylko korzystne, ale i coraz częściej nieodzowne. Należy jednak pamiętać, iż marketingowi grozi szereg niebezpieczeństw związanych z rozwojem, wszechobecnością, a jednocześnie awaryjnością technologii, i nie są to jedynie zagrożenia o charakterze konkurencyjnym.

Technology has enormous impact on marketing management today. It influences shape of every marketing-mix, is a cornerstone of business strategy and serves as a competitive tool. It's engaged in all modern marketing concepts, as relationship marketing (CRM), direct marketing (e-commerce) or quality management (TQM). But it can't be said only about positive connections between technology and marketing. Technology can be a cause of serious problems for both customers and companies. The authors present the most important opportunities and threats which emerge in multiple areas of technology and marketing encounters. They support them with numerous examples of companies and market events.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D'Aveni R., The empire strikes back: Contrrevolutionary strategies for industry leaders, „Harvard Business Review" 2002, listopad, s. 66-74.
  2. Fournier S., Dobscha S., Mick D. G., Jak zapobiec przedwczesnej śmierci marketingu relacyjnego, „Harvard Business Review Polska" 2003, sierpień, s. 80-87.
  3. „Internet" 2003, nr 5, s. 22.
  4. Łuczyk A., Nie daj się złapać w sieć, „Internet" 2003, nr 6, s. 52-55.
  5. Ross J. W., Weil P., Sześć decyzji dotyczących systemów informatycznych, których nie powinni podejmować pracownicy działów IT, „Harvard Business Review Polska" 2003, czerwiec, s. 100-109.
  6. Slywotzky A. J., Wise R., Kryzys wzrostu i jak go pokonać, „Harvard Business Review Polska" 2003, marzec, s. 101-114.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu