BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mącik Radosław
Tytuł
Zastosowanie internetowych narzędzi badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach
Usage of the Internet Market Research Tools in Polish Enterprises
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 469-477, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Internet, Badania marketingowe, Marketing internetowy, Proces podejmowania decyzji, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Internet, Marketing research, e-marketing, Decision making process, Enterprise management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono rolę Internetu jako źródła informacji marketingowej oraz przedstawiono wybrane wyniki badań empirycznych poświęconych rozpoznaniu zakresu wykorzystania internetowych źródeł informacji w polskich przedsiębiorstwach.

This paper presents selected results of research about the use of the Internet marketing data sources, conducted over the Internet by using electronic questionnaire. Author examines in the paper topics including: research methodology, the use of the Internet in interviewed firms, the use of the internet data sources in them and also the influence of such use on firm outcomes - including competitive position.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Czarnecki A., Badania ankietowe w Internecie, „Marketing w Praktyce" 2001, nr 5, s. 58.
  2. Forrest E., Internet Marketing Research: Resources and Techniques, McGraw-Hill Australia, Sydney 1999, s. 8-12 i 136-138.
  3. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2001, s. 29.
  4. Kohli A. K., Jaworski B. J., Kumar A., MARKÖR: A measure of market orientation, „Journal of Marketing Research" 1993, Vol. 30, November, s. 467-477.
  5. Mącik R Badania marketingowe on-line o charakterze pierwotnych źródeł informacji w:] Innowacje w marketingu Młodzio marketingu, Instytut Handlu Zagranicznego UG, Sopot 2001, s. 327-331.
  6. McDaniel C.,Gates, Marketing Research: The Impact of the Internet, John Wiley & Sons, New York 2002, s. 15-17.
  7. Ranking witryn internetowych - Marzec 2003, TNS OBOP, informacja prasowa (dokument elektroniczny), tryb dostępu: http://www.tns-global.pl/centrum/zal/TNSOBOPJnterbus_0303_l.doc (dostęp 25.04.2003).
  8. Schaefer D. R., Dillman D. A., Development of a standard e-mail methodology: Results of an experiment, „Public Opinion Quarterly" 1998, Vol. 62, s. 378-397.
  9. Sethi V., W. R. King, Development of measures to asses the extent to which an information technology application provides competitive advantage, „Management Science" 1994, Vol. 40, No. 12, s. 1601-1627.
  10. Wielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, PWN, Warszawa-Wrocław 2000, s. 104-105.
  11. Wired SMEs in Poland, eMarketer, informacja prasowa z 8.11.2002 (dokument elektroniczny), tryb dostępu: http://www.emarketer.com/news/article.php71001823 (dostęp: 9.11.2002).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu