BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwankiewicz-Rak Barbara
Tytuł
Kierunki adaptacji Internetu w działaniach marketingowych organizacji pozarządowych
Directions of the Internet Adaptation in Marketing Activities of NGOs
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 447-454, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Organizacje pozarządowe, Organizacje non-profit, Promocja przedsiębiorstwa, Internet
Non-governmental organisation, Non-profit organisations, Promotion of enterprise, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono Internet jako jedną z determinant działań marketingowych organizacji non-profit. Wskazano zarówno pozytywne cechy rynku internetowego, które podnoszą walory przekazu komunikacyjnego między organizacją a otoczeniem, jak i zagrożenia (bariery) w kontaktach z klientami i społeczeństwem. Internet służąc doskonaleniu systemu komunikacji organizacji z otoczeniem, przyczynia się do wzrostu użyteczności oferty, obniżenia kosztów społecznych, sprawnego gromadzenia funduszy na działalność, a także ułatwia transmisję idei do społeczeństwa oraz sprzyja dogodnej formie procesu usługowego.

In this year Internet is the modern tool of marketing strategies of non-governmental organizations (NGOs). This paper shows how NGOs can use Internet in communications with donors, volunteers, society and other consumers. NGOs have network online for a variety of reasons: to build awareness, to facilitate training programs, to reduce costs, to raise funds, to manage information, to disseminate information and to communicate with clients.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chmiel M., Zachęcanie witryną, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 10, s. 42.
  2. Dąbrowska J. , Gumkowska M. , Wygnański J. , Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych - raport z badania 2002, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2002.
  3. Iwankiewicz-Rak B., Non-governmental organizations in social services in Poland during the transformation processes of the Polish economy, "Argumenta Oeconomica" 2001, nr 2, s. 35-45.
  4. Kotler Ph., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki?, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 268.
  5. Kupczyk A., Wiśniewski A., Ograniczenie działalności marketingowej w Internecie, "Marketing i Rynek" 2003, nr 3.
  6. Kwiatkowski P., Rudak I., Webclinic: testy stron www, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 6, s. 20.
  7. Laszczak M., Zintegrowana komunikacja marketingowa, "Marketing i Rynek" 2001, nr 10, s. 33.
  8. Marketing organizacji niedochodowych. Wybrane problemy adaptacji w warunkach polskich. (Monografie i Opracowania, nr 121), AE, Wrocław 1997, s. 63.
  9. Srinivas H., Internet Use: NGOs in Action, http://www.gdrc.org/ngo/internet-ngos.html.
  10. Sznajder A., Marketing w epoce nowej gospodarki, [w:] L. Żabiński, K. Śliwińska (red.), Marketing - koncepcje, badania, zarządzanie, PWE Warszawa 2002, s. 44.
  11. Wiktor J. W., Teoretyczne podstawy systemu komunikacji marketingowej, "Świat Marketingu" 2002, listopad (www.swiatmarketingu.pl).
  12. Wlazło J., Zarządzanie marką w sieci, "Marketing w Praktyce" 2000, nr 6, s. 22.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu