BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobocińska Magdalena
Tytuł
Badania marketingowe przez Internet - zalety i ograniczenia oraz zastosowania
Marketing Research on the Internet - Advantages, Limitation and Applications
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 463-468, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Internet, Badania marketingowe, Marketing internetowy
Internet, Marketing research, e-marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Rozwój nowych technologii stwarza możliwość prowadzenia zarówno ilościowych, jak i jakościowych badań marketingowych przez Internet. Autorka przedstawiła zarówno zalety jak i ograniczenia oraz zastosowania Internetu do tychże badań. Wśród rozlicznych zalet wymienione zostały m.in.: relatywnie niskie koszy badania, szybkość realizacji badania i możliwości multimedialne. Natomiast do niekorzyści prowadzenia takich badań autorka zaliczyła m.in.: niską penetrację Internetu w Polsce, słabość infrastruktury teleinformatycznej oraz bariery sprzętowe potencjalnych respondentów.

The Internet can be used in secondary and primary research. The Internet changes the quantitative and qualitative research process and offers researchers many benefits, e.g.: greater speed of delivery and receiving responses, low cost, international range and multimedia possibility. This article shows disadvantages of the marketing research on the Internet. The biggest limitation of collecting data in Internet is the number of e-mail users that is not representative of the general population.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bajdak A. (red.), Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2003, s. 81.
  2. Borys Ł., Presz K. , Ankiety internetowe w badaniach marketingowych, „Marketing w Praktyce" 2003, nr 7(65), s. 26-29.
  3. Gregor B., Stawiszyriski M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Brania, Bydgoszcz-Łódź 2002, s. 16-26.
  4. Grossnickle J., Raskin O., The Handbook of Online Marketing Research, McGraw-Hill, New York 2001, s. 127.
  5. Nikodemska-Wołowik A. M., Jakościowe badania marketingowe w Internecie - uzasadniony sceptycyzm, [w:] L. Żabiński, K. Śliwińska (red.), Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, PWE, Warszawa 2002, s. 162-167.
  6. Presz K., Badania jakościowe przez Internet, „Marketing w Praktyce" 2003, nr 6(64), s. 49.
  7. Sojkin B., P. Ratajczyk, Badania marketingowe przy wykorzystaniu Internetu, [w:] E. Zeman-Miszewska (red.), Wykorzystanie Internetu w marketingu, Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej wKatowicach, Katowice 2003, s. 353.
  8. Tarkowski A., Badacze na tropie internautów „Brief"2001, nr 2(18), s. 66-67.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu