BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czuba Tomasz
Tytuł
Marketingowe bazy danych a programy lojalnościowe
Database Marketing and Loyality Programms
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 495-501, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Marketingowy system informacyjny, Bazy danych, Badania konsumenckie, Programy lojalnościowe
Marketing information system, Databases, Consumer research, Loyalty programs
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opisano czym jest program lojalnościowy i pokrótce scharakteryzowano jego funkcjonowanie. Ponadto autor zastanawia się , czy na podstawie marketingowych baz danych możliwe jest zbudowanie skutecznego programu lojalnościowego oraz skuteczne funkcjonowanie na rynku.

How important in modern marketing are databases? In 21 century direct marketing becomes more and more important factor. Marketers use different forms and mediums of direct marketing for creating a new value for customers. Database marketing use information about clients for closer communication between firms and clients. Right database marketing is well situated in firm's marketing information system (MIS). From MIS is close to different databases with customers being behavior data and closer to set up loyalty programs for value customers. But the success of loyalty program depends on different techniques of marketing. Database marketing is only one of various factors which can be use to set up good relation with our clients.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bujnowicz M., Jak zbudować bazę danych, „Życie Handlowe" 2000, wrzesień.
  2. Czuba T., Skurczyński M., Zintegrowane bazy danych klienta, [w:] M. Rydel (red.), Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001.
  3. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 1991, s. 28.
  4. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1997, s. 16.
  5. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa 1994, s. 115.
  6. Lebiecki M., Era interfejsów, „Modern Marketing" 2000, No. 11.
  7. Linton I., Database Marketing, Pitman Publishing, London 1995.
  8. McCorkell G., Direct and Database Marketing, Kogan Page Lid, London 1998, s. 90.
  9. Szuman-Dobska M., Dobski P., Marketing bezpośredni, INFOR, Warszawa 1999, s. 17.
  10. Thomas M.J.(red.), Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1999.
  11. Trojanowski M., Marketing bezpośredni - nie tylko jednorazowa akcja, „Biuletyn 8MB" 1999, listopad.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu