BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Trzmielak Dariusz
Tytuł
Badania off- i on-line z wykorzystaniem techniki ACA
Off- and On-line Marketing Research with the Usage of Adoptive Conjoint Analysis
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 511-519, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Internet, Badania marketingowe, Analiza danych statystycznych
Internet, Marketing research, Statistical data analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono badania marketingowe off- i on-line, czyli badania z wykorzystaniem Internetu. Podkreślono rolę tych badań i zaznaczono, iż są one coraz częściej stosowane przez przedsiębiorstwa Autor skupił szczególną uwagę na metodzie ACA (Adoptive Conjoint Analysis)czyli metodzie porównywania parami cech produktów, jako przykładzie analizy danych. Metoda ta jest interakcyjną techniką szacowania użyteczności prezentowanych respondentom symulant.

The e-client has assumed unprecedented power during the latter years. This is a result of commercial usage of Internet. The article provides useful knowledge in off- and on-line marketing research. The basic intent remains to familiarize readers with a variety of popular techniques used in the marketing research process. In addition, the second part of article allows for better understanding the basic concept of Adoptive Conjoint Analysis. The text tries to develop a sense of purpose and caution in planning and carrying out studies designed to generate marketing information.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bajdak A. (red.), Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2003. s. 85.
  2. Duboff R., Speath J., Market Research. Tools and Techniques for Aligning Your Business, John Wiley and Sons, New York 2000, s. 247.
  3. Green P., Krieger A.M., Agarwal M., Adoptive analysis: Some caveats and suggestions, „Journal of Marketing Research" 1991, May, s. 215.
  4. Green P.E., Krieger A.M., Conjoint Analysis with Product Positioning Applications (Handbook in Operations Research and Management Science, Marketing, Vol. 5), North-Holland, Amsterdam 1993, s. 474.
  5. Grossnickle J., Raskin O., The Handbook of Online Marketing Research, McGraw-Hill, New York 2001, s. 113.
  6. Johnson R., Comment on ,,Adoptive conjoint analysis: Some caveats and suggestions", „Journal of Marketing Research" 1991, May, s. 223.
  7. Maddock R.C., Motigraphics. The Analysis and Measurement of Human Motivations in Marketing, Quarum Books, London 2000, s. 205.
  8. Ostrowski M., Szalbierstwa Gallupa. Raport Polityki, „Polityka" 2001, nr 41, s. 6.
  9. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 29.
  10. Shaughnessy J. J., Zechmeister E. B., Zechmeister J. S., Metody badawcze w psychologii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, s. 126.
  11. Trzmielak D., Kształtowanie produktu przy wykorzystaniu analiz wielowymiarowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002. s. 66.
  12. Zaborski A., Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001, s. 36.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu