BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Majkut Robert, Skiba Ludwik
Tytuł
Problemy racjonalności w zachowaniach konsumenckich oraz inne postulowane obszary refleksji interdyscyplinarnej
Rationality and Irrationality in Consumer Behaviour and Other Areas of Interdisciplinary Reflection
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonomia i Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze (5), 1999, nr 805, s. 202-214, bibliogr. 24 poz.
Słowa kluczowe
Interdyscyplinarność, Teoria ekonomii, Zachowania konsumenta, Potrzeby człowieka
Interdisciplinarity, Economic theory, Consumer behaviour, Human needs
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest ukazanie konieczności oraz prób stosowania podejścia interdyscyplinarnego w analizie zjawisk gospodarczych, głównie w wyjaśnianiu zachowań konsumenckich.

The primary subject of this essay is consumer behaviour, an interdisciplinary aspect of social sciences, in particular, of economic and sociological theory. The essay also deals with other areas of interdisciplinary study.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania nad w żarami konsumpcji. Red. J. Szczepański. Warszawa 1977.
  2. Becker G.: Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich. Warszawa 1990.
  3. Bernard Ch.: The functions of executive. Cambridge 1948.
  4. Boulding K.B.: Economics and science. New York 1970.
  5. Hodoly A.: Problemy spożycia w Polsce. Warszawa 1966.
  6. Kanuk L.L., Schiffman L.G.: Consumer behaviour. New Jersey 1987.
  7. Katona G.: The powetfull consumer. New York 1960.
  8. Keynes J.M.: Ogólna teoria zatrudnienia, procentu, pieniądza. Warszawa 1956.
  9. Krasiński Z., Piasny J., Szulce H.: Ekonomika konsumpcji. Warszawa 1984.
  10. March J.G., Simon H.A.: Teoria organizacji. Warszawa 1964.
  11. Maslow A.: Motywacja i osobowość. Warszawa 1990.
  12. Merton R.: Teoria socjologiczna i struktura społeczna. Warszawa 1982.
  13. Parsons T., Smelser N.J.: Economy and society. A study of integration of economics and social theory. New York 1957.
  14. Obuchowski Z.: Psychologia dążeń ludzkich. Warszawa 1968.
  15. Samuelson A.P., Nordhaus D.W.: Ekonomia. T. 1-2. Warszawa 1995.
  16. Skiner B.F.: Science and human behaviour. New York 1959.
  17. Sombart W.: Der moderne Kapitalismus. T. 1-2, 1919.
  18. Światowy G.: Zachowania konsumenckie. Wrocław 1994.
  19. Thiellac E.: Systèmes et structures économiques, les deux moitiés du XX siècle. Paris 1972.
  20. Veblen T.: Teoria klasy próżniaczej. Warszawa 1971.
  21. Watson J.B.: Behawioryzm. Warszawa 1990.
  22. Weber M.: Die protestantische Ethik und der Geist des Kapitalismus. [w:] Gesamnte Aufsaetze zur Religionssoziologie. T. 1. Tuebingen 1920.
  23. Wejland A.: Prestiż - analiza struktur pojęciowych. Warszawa 1983.
  24. Żygulski K.: Przemiany potrzeb we współczesnym społeczeństwie. [w:] Badania nad wzorami konsumpcji. Red. J. Szczepański. Warszawa 1977.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1427-2229
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu