BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Styś Aniela
Tytuł
Konkurencja w strategii marketingowej w kontekście procesów integracyjnych
Competition in Marketing Strategy in Terms of Integration Process
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 48-53, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Przewaga konkurencyjna, Przedsiębiorstwo na rynku, Marketingowa koncepcja przedsiębiorstwa
Marketing strategy, Competitive advantage, Enterprise in the market, Marketing concept of the company
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niezależnie od sposobu pojmowania strategii marketingowej – konkurencja zawsze stanowi jej centralny problem. Szczególne znaczenie tego problemu ujawnia się w procesie integracji europejskiej i może stanowić poważne utrudnienie funkcjonowania polskich przedsiębiorstw.

The article pays attention to competitive edge and its possible areas. It is relevant in terms of integration process and requires managers' concern about strategic change in terms of ecology, quality of life and business social responsibility. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Doyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  2. Euromarketing, Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej, materiały IV Sympozjum Marketingu Międzynarodowego, red. J. Wiktor, AE, Kraków 2003.
  3. Hamel G., Prahalad C. K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  4. Keegan W.J., Schlegelmilch B.B., Global Marketing Management. A European Perspective. Financial Times Prentice Hall, Inc. 1999.
  5. Kłosiewicz-Górecka W., Skutki integracji Polski z Unią Europejską dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku artykułów żywnościowych, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
  6. Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
  7. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  8. Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
  9. Słomińska B., Działania w sferze marketingu jako element przygotowań przedsiębiorstw do funkcjonowania w ramach rynku europejskiego, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
  10. Unia Europejska. Leksykon integracji, red. W. Bokajło, K. Dziubka. Wyd. Europa, Wrocław 2004.
  11. Wrzosek W., Atrakcyjność rynku, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
  12. Wrzosek W., Warunki rynkowe a efektywność marketingu, "Marketing i Rynek" 2003, nr 9.
  13. Yip O.S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu