- Autor
- Styś Aniela
- Tytuł
- Konkurencja w strategii marketingowej w kontekście procesów integracyjnych
Competition in Marketing Strategy in Terms of Integration Process - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 48-53, bibliogr. 13 poz.
- Tytuł własny numeru
- Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo na rynku, Przewaga konkurencyjna, Strategia marketingowa, Marketingowa koncepcja przedsiębiorstwa
Enterprise in the market, Competitive advantage, Marketing strategy, Marketing concept of the company - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Niezależnie od sposobu pojmowania strategii marketingowej – konkurencja zawsze stanowi jej centralny problem. Szczególne znaczenie tego problemu ujawnia się w procesie integracji europejskiej i może stanowić poważne utrudnienie funkcjonowania polskich przedsiębiorstw.
The article pays attention to competitive edge and its possible areas. It is relevant in terms of integration process and requires managers' concern about strategic change in terms of ecology, quality of life and business social responsibility. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Doyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Euromarketing, Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej, materiały IV Sympozjum Marketingu Międzynarodowego, red. J. Wiktor, AE, Kraków 2003.
- Hamel G., Prahalad C. K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
- Keegan W.J., Schlegelmilch B.B., Global Marketing Management. A European Perspective. Financial Times Prentice Hall, Inc. 1999.
- Kłosiewicz-Górecka W., Skutki integracji Polski z Unią Europejską dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku artykułów żywnościowych, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
- Lambin J.J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
- Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
- Słomińska B., Działania w sferze marketingu jako element przygotowań przedsiębiorstw do funkcjonowania w ramach rynku europejskiego, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
- Unia Europejska. Leksykon integracji, red. W. Bokajło, K. Dziubka. Wyd. Europa, Wrocław 2004.
- Wrzosek W., Atrakcyjność rynku, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
- Wrzosek W., Warunki rynkowe a efektywność marketingu, "Marketing i Rynek" 2003, nr 9.
- Yip O.S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol