BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mruk Henryk
Tytuł
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa w warunkach integracji
Company Development Strategy in Conditions of Integration
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 22-29, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Enterprise competitiveness, Corporation strategies, Enterprise management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest omówienie kluczowych elementów tworzenia i wdrażania strategii rozwoju przedsiębiorstw w warunkach integracji. Podstawę metodyczną rozważań stanowią informacje zbierane i analizowane w ramach współpracy z przedsiębiorstwami działającymi na niektórych rynkach branżowych, a także osiągnięcia wielu badaczy w zakresie budowania strategii rozwoju firmy.

Poland entry to European Community makes a challenge to critical view on present development strategy of a company. In the process if its creation and institution the opportunities and threats related to the integration should be taken into account. Well defined targets and well-chosen ways of their achievement can be conductive to company development. In the conditions of integration it is necessary for the owners, leaders and employees to develop new skills and complete knowledge. The activity on integrated market demands adaptation of marketing instruments to needs of local societies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Barnard J.Ch., Funkcje kierownicze. Nowoczesność, AE, Kraków 1997.
  2. Bennis W.O., Siedem etapów w życiu przywódcy, "Harvard Business Review Polska", sierpień 2004.
  3. Drucker P., Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, Warszawa 2000.
  4. Ghyczy Von T., Oetinger Von T., Bassford Ch., Clausewitz o strategii, PWE, Warszawa 2002.
  5. Johnson S., Kto zabrał mój ser, Studio Emka, Warszawa 2000.
  6. Koch R., Strategia, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  7. Kouzes J.M., Posner B.Z., The Leadership Challenge, Jossey-Bass, San Francisco 1995.
  8. Olens W., Polskie marki a Unia Europejska, "Harvard Business Review Polska", lipiec 2004.
  9. Pallas B., Skuteczna strategia opiera się na konsekwentnym przestrzeganiu prostych reguł, "Zarządzanie na Świecie" 2001, nr 7
  10. . [10] Program doskonalenia umiejętności przywódczych w przedsiębiorstwach, "Zarządzanie na Świecie" 2001, nr 11.
  11. Rasiel E., McKinsey, Sposób na sukces, Liber, Warszawa 2001.
  12. Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations, PWE, Warszawa 2004.
  13. Simon H., Jak znaleźć udaną strategię, "Zarządzanie na Świecie" 2000, nr 12.
  14. Simon H., Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków, PWN, Warszawa 1999.
  15. Strategie marketingowe, red. H. Mruk, AE, Poznań, 2002.
  16. Trout J., Biznes to nie bajka, Pruszyński i S-ka, Warszawa 2000.
  17. Trout J., Rivkin S., Nowe pozycjonowanie, IFC, Kraków 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu