BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żabiński Leszek
Tytuł
Firmy polskie na rynkach unijnych. Uwagi o niektórych zagrożeniach i szansach
Polish Firms on the EU Markets. Remarks on some Threats and Opportunities
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 30-36, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo na rynku, Globalizacja gospodarki, Jednolity rynek wewnętrzny
Enterprise in the market, Economic globalization, European Single Market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wskazano wybrane aspekty jakościowe kreujące szanse i zagrożenia dla polskich przedsiębiorstw na rynkach unijnych.

Efficient and successful performance of Polish firms on the EU markets depends on many external and internal factors, strictly related to one another. The most important ones are certainly the globalisation, high expectations of the EU markets, as well as normative and "practical" knowledge of those markets. The paper also deals with some obstacles on the part of Polish firms, which impede successful performance on the EU markets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Komór M., Euromarketing. Strategie marketingowe na eurorynku, PWN, Warszawa 2000.
  2. Koźmiński A.K., Czy polscy menedżerowie są przygotowani do konkurencji na rynkach Unii Europejskiej?, "Master of Business Administration" 2004, nr 1.
  3. Kubielas S., Długi marsz ku innowacyjności i gospodarce opartej na wiedzy, [w:] Biała księga 2004, Polskie Forum Strategii Lizbońskiej, Gdańsk-Warszawa, maj 2004.
  4. Sadłowska K., Bielecki J., Główne kraje UE dyskryminują naszych przedsiębiorców. Firmy drugiej kategorii. "Rzeczpospolita" 2004, nr 223(6906).
  5. Styś S., Makropolityka, makromarketing, mikromarketing - problem relacji i odpowiedzialności, [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, t. l, red. B. Gregor, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 179, 2004.
  6. Wiktor J.W., Zasady eurorynku a wyzwania wobec przedsiębiorstw w procesie integracji ze strukturami europejskimi, [w]: Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku, red. R. Niestrój, AE, Kraków 2002.
  7. Żabiński L., Gospodarka polska wobec globalizacji: bariery i warunki sukcesu przedsiębiorstw na rynkach unijnych, [w:] Gospodarka w obliczu globalizacji. Przegląd wybranych zagadnień, red. K. Jędralska, L. Żabiński, NBP, PTE, Katowice 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu