BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Styś Monika
Tytuł
Wybrane trendy rynkowe i ich implikacje dla polskich marek
Selected Market Trends and their Impact on Polish Brands
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 105-110, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
Słowa kluczowe
Marka produktu, Marka globalna, Marketing
Product brand, Global brand, Marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Opisano zjawiska, które świadczą o tym, że obecnie marki globalne nie mają monopolu na zainteresowanie ze strony konsumentów. Rynek jest na tyle pojemny, że znajdzie się na nim miejsce także dla marek mniej znanych, lokalnych, także marek polskich.

The article pays attention to present market trends which influence some groups of consumers and make them less interested in global brands. These trends make an opportunity for local and polish brands as well. In dynamic environment the main company's ability is to forecast future market trends and to react on them. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bogunia-Borowska M., Śleboda M., Globalizacja i konsumpcja. Dwa dylematy współczesności, Universitas, Kraków 2003.
  2. Cova B., Cova V., Tribal Marketing: The Tribalisation of Society and its Impact on the Conduct of Marketing, www.visionarymarketing.com
  3. Domański T., Globalizacja marki - nowe wyzwania marketingowe, "Marketing i Rynek"2001,nr 1.
  4. Holt D.B., What Becomes an Icon Most, "Harvard Business Review" 2003, nr 3.
  5. Holt D.B., Quelch J.A., Taylor E.L., How Global Brands Compete, "Harvard Business Review" 2004, nr 9.
  6. Klein N., No Logo, Flamingo, London 2001.
  7. Onkvisit S., Shaw J.J., International Marketing. Analysis and Strategy, Prentice Hall, New Jersey 1997.
  8. Sęk E., Marketing nostalgii, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 6.
  9. Taylor J., Tribes, Brands and the Fate of Consumer Marketing, "Consumer Insight", Spring 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu