BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Muszyńska Władysława
Tytuł
Koncentracja rynkowa przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce
Market Concentration of Retail Trade Companies in Poland
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 77-86, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
Słowa kluczowe
Handel detaliczny, Przedsiębiorstwo handlowe, Sieci handlowe, Supermarkety
Retail trade, Commercial enterprises, Chain stores, Supermarkets
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono pojęcie i formy koncentracji rynkowej. Omówiono rozwój potencjału organizacyjno-technicznego nowoczesnych form dystrybucji. Na końcu zamieszczono ocenę koncentracji rynkowej przedsiębiorstw handlowych.

The article aims at presenting the state of concentration of retail trade in the segment of fast moving consumer goods (FMCE). Analysed was the organizational and technological concentrations of the large floor surface shops i.e., hypermarkets, supermarkets, discount store arranged in foreign trade networks. Attention was paid to the concentration of Polish companies with the predominance of domestic capital. Confirmed was the thesis, that with the increase of strong foreign networks expansion, strengthening and acceleration of the concentration and integration process of retail and wholesale units, was the chance for domestic companies to stay on the market. The development of traditional distribution channels was presented. Their share in sales systematically falls but according to the forecasts of organizational and technological concentration development over 50% of trade turnover will be realized by the domestic integrated and franchised retail networks functioning mainly locally. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  2. Dyskont z gotówką. "Handel" z 9 czerwca 2004.
  3. Dziesiąta odsłona - 50 największych firm handlowych w Polsce w 2003 r., "Handel" z 9 czerwca 2004.
  4. Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, red. M. Strużycki, IRWiK, Warszawa 2000.
  5. Mato atrakcyjna Polska, "Handel" z 6 sierpnia 2003.
  6. Mikusińska-Ozdobińska B., TOP 15 po raz drugi, "Handel" z 12 maja 2004.
  7. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa 2001.
  8. Pokorska B., Maleszyk E., Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa 2002.
  9. Przed koncentracją, "Handel" z 12 maja 2004.
  10. Sklepy w liczbach, "Życie Handlowe" 2004, nr 116.
  11. [l1] Weiss M., Największy region, "Handel" z 9 lipca 2003.
  12. Zachodni wiatr, "Handel" z 31 stycznia 2003.
  13. Zamiana miejsc, "Handel" z 22 stycznia 2003.
  14. Z hipermarketami w tle, "Handel" z 19 lutego 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu