- Autor
- Wrona Sylwia
- Tytuł
- Marka to też majątek - pozycja marki w sprawozdaniach finansowych
A Brand is also a Wealth - Brand's Position in Financial Statements - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 117-123, bibliogr. 11 poz.
- Tytuł własny numeru
- Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
- Słowa kluczowe
- Wycena wartości niematerialnych, Sprawozdanie finansowe, Marka przedsiębiorstwa, Zasoby niematerialne
Valuation of intangible assets, Financial statements, Enterprise's brand, Intangible assets - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu jest wskazanie miejsca marki w składnikach majątku współczesnego podmiotu gospodarczego, a także określenie pozycji analizowanego zasobu w jego sprawozdaniach finansowych. Poruszono zagadnienia związane ze zmianami w kształcie owych sprawozdań, które czekają polskie przedsiębiorstwa po 1 stycznia 2005 roku w związku z przystąpieniem naszego kraju do Unii Europejskiej.
As it's being claimed by experts, the survival of Polish enterprises on European Union's homogeneous market is not only a question of Polish or European economy condition. What nowadays should outline a strategy of many native enterprises is to develop strong valuable brands. A base of an effective marketing strategy in European competitions market is a care of a goodwill or company' brand. The aim of this article is to point at brand's place among contemporary enterprise's property components and to determine its position in financial statements. It brings up problems connected to changes in shape of financial statements that wait for Polish enterprises after 1-st of January 2005 because of our Country's access into European Union. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Anklewicz M., Kapłon P., Szansa dla firm, [w:] Marki polskie, "Rzeczpospolita" z dnia 30.06.2004.
- Bień K., Wartość dobrego imienia, "Rzeczpospolita", dodatek "Marki polskie" z dnia 30.06.2004.
- Kokosińska J., Międzynarodowe standardy już wkrótce, "Rzeczpospolita" z dnia 10.05.2004.
- Kokosińska J., Nie tylko dla księgowych, "Puls Biznesu" z dnia 14.06.2004.
- Marcinkowska M., Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000.
- Swiderska G.K., Ustawa o rachunkowości po nowelizacji a Międzynarodowe Standardy Rachunkowości, "Rachunkowość" 2001, nr 11.
- Urbanek G., Ważne są idee, a nie maszyny, [w:] Marki polskie, "Reczpospolita" z dnia 30.06.2004.
- Ustawa o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r., tekst ujednolicony na podstawie DzU 2002 nr 76, poz. 694; DzU 2003 nr 60, poz. 535; nr 124, poz. 1152, nr 139, poz. 1324, nr 229, poz. 2276; DzU 2004 nr 96, poz. 959 (Kancelaria Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, 25.05.06, www.sejm.gov.pl; pobrane 03.06.2004).
- Ustawa o zmianie ustawy Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw z dnia 14 lutego 2003 r., DzU 2003 nr 49, poz. 408 (www.sejm.gov.pl; pobrane 3.06.2004).
- Ustawa o zmianie Ustawy Prawo własności przemysłowej z dnia 23 stycznia 2004 r., DzU 2004 nr 33, poz. 286 (Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, www.uprp.pl; pobrane 03.06.2004).
- Ustawa Prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r., DzU 2003 nr 119, poz. 1117.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol