- Autor
- Fonfara Krzysztof
- Tytuł
- Zasoby polskich przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych w świetle podejścia sieciowego. Koncepcje i wybrane wyniki badań empirycznych
Capabilities of Polish Companies Operating in International Markets - Network Approach. Concepts and Selected Results of Empiric Studies - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 54-59, bibliogr. 6 poz.
- Tytuł własny numeru
- Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
- Słowa kluczowe
- Podejście sieciowe, Zachowania przedsiębiorstw, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Network approach, Enterprise behaviour, Enterprise competitiveness - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu jest zaprezentowanie hipotetycznego modelu kształtowania przewagi konkurencyjnej firmy na rynkach zagranicznych w świetle podejścia sieciowego i na tym tle dokonanie wstępnej oceny „zasobów sieciowych” polskich przedsiębiorstw. Wykorzystano dane empiryczne zgromadzone w ramach Międzynarodowego Projektu Badawczego „Marketing w XXI wieku”.
The main aim of the paper was to present a conceptual model of competitive advantage development by companies operating in international markets using a network approach. The model served as a theoretical framework to evaluate Polish and selected European companies' network capabilities. Data based on findings of the International Research Project "Marketing in 21st century". (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Day D., The Capabilities of Market Driven Organizations, "Journal of Marketing" 1994, no. 53(3).
- Fahy J., A Resource-Based Analysis of Sustainable Competitive Advantage in a Global Environment, "International Business Review", vol. 11, no. 1.
- Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, wyd. II zmienione, PWE, Warszawa 2004.
- Hakansson H., Snehota J., Developing Relationships in Business Networks, Thomson, London 1995.
- Hooley G., Saunders J., Piercy N., Marketing Strategy and Competitive Positioning, 3 rd ed., Prentice Hall, Europe 2004.
- Understanding Business Markets, D. Ford (ed.), The Dryden Press, London 1997.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol