BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fonfara Krzysztof
Tytuł
Zasoby polskich przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych w świetle podejścia sieciowego. Koncepcje i wybrane wyniki badań empirycznych
Capabilities of Polish Companies Operating in International Markets - Network Approach. Concepts and Selected Results of Empiric Studies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 54-59, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
Słowa kluczowe
Podejście sieciowe, Zachowania przedsiębiorstw, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Network approach, Enterprise behaviour, Enterprise competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie hipotetycznego modelu kształtowania przewagi konkurencyjnej firmy na rynkach zagranicznych w świetle podejścia sieciowego i na tym tle dokonanie wstępnej oceny „zasobów sieciowych” polskich przedsiębiorstw. Wykorzystano dane empiryczne zgromadzone w ramach Międzynarodowego Projektu Badawczego „Marketing w XXI wieku”.

The main aim of the paper was to present a conceptual model of competitive advantage development by companies operating in international markets using a network approach. The model served as a theoretical framework to evaluate Polish and selected European companies' network capabilities. Data based on findings of the International Research Project "Marketing in 21st century". (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Day D., The Capabilities of Market Driven Organizations, "Journal of Marketing" 1994, no. 53(3).
  2. Fahy J., A Resource-Based Analysis of Sustainable Competitive Advantage in a Global Environment, "International Business Review", vol. 11, no. 1.
  3. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, wyd. II zmienione, PWE, Warszawa 2004.
  4. Hakansson H., Snehota J., Developing Relationships in Business Networks, Thomson, London 1995.
  5. Hooley G., Saunders J., Piercy N., Marketing Strategy and Competitive Positioning, 3 rd ed., Prentice Hall, Europe 2004.
  6. Understanding Business Markets, D. Ford (ed.), The Dryden Press, London 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu