- Autor
- Kałążna-Drewińska Urszula
- Tytuł
- Wpływ procesów globalizacji na handel kupiecki w Polsce
The Influence of Globalization Process on Trade in Poland - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 68-76, bibliogr. 11 poz.
- Tytuł własny numeru
- Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
- Słowa kluczowe
- Globalizacja gospodarki, Handel, Przedsiębiorstwo handlowe
Economic globalization, Trade, Commercial enterprises - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Omówiono ewolucję procesów globalizacji. Przedstawiono sytuację przedsiębiorstw handlowych w Polsce. Wskazano sposoby skutecznego działania i zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych na rynku polskim.
The article aims at defining the directions and possibility of development of Polish trade companies under globalization. The paper consists of trade three following parts: 1) evaluation of globalization processes, 2) the situation of trade companies in Poland, 3) ways of effective functioning and increasing the competitiveness of trade companies on Polish market. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- De Rare-Silver M., E-szok, rewolucja elektroniczna w handlu, PWE, Warszawa 2002.
- Haszyński P., Raport firmy Cushman & Wakiefield Healy&Baker.
- Kałążna-Drewińska U., Funkcjonowanie polskich przedsiębiorstw handlowych w świetle badań ankietowych, [w:] Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach. Materiały konferencyjne Uniwersytetu M. Kopernika, Toruń 2002, t. II.
- Kałążna-Drewińska U., Szansę rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw handlowych w procesach integracji europejskiej, [w:] Wspieranie działalności małych i średnich przedsiębiorstw, red. M. Piałucha, WSZ "Edukacja", Wrocław 2004.
- Kłosiewicz-Górecka U., Przygotowanie krajowych przedsiębiorstw handlowych do integracji z Unią Europejską, [w:] Euromarketing - przedsiębiorstwo i konsument w procesie integracji europejskiej, red. J. Wiktor, Materiały IV Sympozjum Marketingu Międzynarodowego, AE, Kraków 2003.
- Piasecki R., Rozwój gospodarczy a globalizacja, PWE, Warszawa 2003.
- Sołdaczuk J., Misiala J., Historia handlu międzynarodowego, PWE Warszawa 2000.
- Stankiewicz M., Determinanty konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Sposoby i warunki umacniania konkurencyjności przedsiębiorstw w perspektywie globalizacji gospodarki, Wyd. Uniwersytetu M. Kopernika, Toruń 2002.
- Stonehaus G., Globalizacja - strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
- Szromnik A., Dylematy zmian strukturalnych w handlu w Polsce na przełomie wieków, "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 2.
- Zaorska A., Korporacje międzynarodowe w Polsce, Difin, Warszawa 2002.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol