BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Waniowski Paweł
Tytuł
Marketingowe uwarunkowania rozwoju w kontekście procesów integracyjnych na przykładzie przewozów pasażerskich PKP
Marketing Determinants of Development in the Context of Integration Processes Based on the Example of Passenger Transport of the Polish National Railways
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 161-171, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
Słowa kluczowe
Marketing usług transportowych, Transport kolejowy, Transport pasażerski
Transport services marketing, Railway transport, Passenger transport
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
PKP SA
Abstrakt
Celem artykułu jest diagnoza działań marketingowych realizowanych przez przedsiębiorstwo Polskie Koleje Państwowe w porównaniu z kolejami w innych krajach europejskich. Jest również próbą wskazania tych obszarów, których rozwój umożliwi sprostanie wyzwaniom współczesnego wolnego rynku, na którym, w sektorze transportu pasażerskiego, konkurencja jest szczególnie nasilona.

The paper presents the assessment of marketing activities realised by the Polish National Railways in comparison with railways in other European countries. There has also been an attempt to indicate the regions whose development allows the fulfillment of the challenges of the contemporary free market, in which, in the sector of passenger transport, the competition is particularly strong. In many domains there can been seen a significant difference between our national carrier and railways from other European Union countries both as far as the scale of marketing activities undertaken and the range of instruments applied, as well as their affects are concerned. Majority of railways in European countries nowadays are developing very intensively, observing the increase in the number of passengers. The Polish National Railways, on the other hand, cancels trains and closes more and more lines, this way giving up virtually without fight. They are a bureaucratic institution in which there is no opportunity to make quick decisions and to react energetically to changes in the environment. This way they lower their assets before the inevitable fight in the conditions of free competition, which is going to take place after 2006. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Batisse F., Quelle nouvelle perspective I'UE elargie offer-t-elle au rain "Le Rail" 2004, nr 107, s. 25.
  2. DzU 2000 nr 84, poz. 948
  3. DzU 2000 nr 107, poz. 1130.
  4. Trammer K., Rewolucji nie będzie? "Z biegiem szyn" 2004, nr 5.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu