- Autor
- Rak Lech
- Tytuł
- Polskie produkty mięsne i mleczne na jednolitym rynku wewnętrznym Unii Europejskiej
Polish Meat and Milk Products on Common European Market - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1046, s. 187-193, bibliogr. 14 poz.
- Tytuł własny numeru
- Szanse i zagrożenia rynkowe przedsiębiorstw polskich w kontekście procesów integracyjnych
- Słowa kluczowe
- Integracja gospodarcza Polski z UE, Produkcja żywności, Przemysł przetwórstwa rolnego
Poland's economic integration with the EU, Food production, Agricultural processing industry - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Artykuł pokazuje szanse i zagrożenia dla polskiej żywności pochodzenia zwierzęcego na europejskich rynkach. Przystąpienie do Unii Europejskiej wywołało konieczność restrukturyzacji podmiotów gospodarczych działających na rynku mięsa i mleka oraz dostosowania do wymogów prawa Unii Europejskiej.
Paper shows opportunities and threats of Polish food of animal origin on European markets. Access to European Union caused necessity to reduce number of Polish meat and milk companies and improve hygiene in others. At present produced meat and milk goods can be successfully sold on Common European Market due to high quality, traditional Polish taste and low competitive price. The opportunities for small and medium capacity companies is taking up join efforts to provide effective promotion of their production. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Gołębicka A., Marka lokalna nie sprzedaje sama, "Brief 2001, nr 26.
- Górecka-Warsewicz H., Pałaszewska-Reindl T., Strategie cenowe przedsiębiorstw sektora żywnościowego, "Handel Wewnętrzny" 2003, nr 4-5.
- Kłosiewicz-Górecka U., Skutki integracji Polski z Unią Europejską dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku artykułów żywnościowych, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
- Leonkiewicz J., Wpływ zmian w polskim prawie weterynaryjnym na przetwórstwa rolno-spożywcze, "Życie Weterynaryjne" 2004, nr 4.
- Łuczka-Bakuła W., Zmiany dystrybucji żywności ekologicznej w Unii Europejskiej, "Handel Wewnętrzny" 2004, nr 1.
- Malinowska T., Chmielewska M., Prawo Wspólnot Europejskich w relacji do prawa polskiego, "Życie Weterynaryjne" 2004, nr 1.
- Oniszczuk J., Zaskoczenie, http://www.kontakty-tygodnik.com.pl/aktualnosci.html
- Słomińska B., Działania w sferze marketingu jako element przygotowań przedsiębiorstw do funkcjonowania w ramach rynku europejskiego, "Marketing i Rynek" 2004, nr 5.
- Słomińska B., Informacja w procesie przygotowań małych i średnich przedsiębiorstw do funkcjonowania na rynku Unii Europejskiej, "Handel Wewnętrzny" 2004, nr 1.
- Strużycki M., Ekologia w procesach rynkowych, "Handel Wewnętrzny" 2004, nr 2.
- Urbanek G., Zarządzanie marką w warunkach globalizacji gospodarki, "Marketing i Rynek" 2002, nr 10.
- Witczak J., Jakość żywności jako czynnik wpływający na decyzje nabywcze konsumentów, "Marketing i Rynek" 2003, nr 8.
- Wpływ liberalizacji handlu światowego i integracji z Unią Europejską na krajowy rynek mięsa. http://www.polskie-mieso.pl/polski/2_ zwia_zek/program_ branzowy/program_ branzowy_ R4.htm.
- Zakłady mięsne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. http://www.ppr.pl/displaySec-tion.do?_ sectionPK=l
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol