BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Marek
Tytuł
Bariery wzrostu sprzedaży ekologicznych produktów rolnych na rynku wrocławskim
Sales Growth Barriers of Ecological Farm Produce in the Market of Wroclaw
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 980, s. 370-376, tab., bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Wyzwania stojące przed rolnictwem i wsią u progu XXI wieku
Słowa kluczowe
Rolnictwo ekologiczne, Produkcja rolna, Produkcja żywności, Materiały konferencyjne
Ecological agriculture, Agricultural production, Food production, Conference materials
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Wrocław
Wroclaw
Abstrakt
W badaniach dotyczących barier wzrostu sprzedaży produktów ekologicznych brali udział producenci, sprzedawcy i nabywcy ekologicznych produktów rolnych. Z przeprowadzonych badań autor wnioskuje, że na wrocławski rynku ekologicznych produktów rolnych, występuje trwały niedobór tych towarów, przy relatywnie niskim poziomie sprzedaży. Istnieją zatem bariery popytowa, podażowa i dystrybucyjna, których usunięcie nie będzie możliwe bez stworzenia systemu wzajemnego informowania konsumentów o walorach ekologicznych produktów rolnych, a ich producentów i sprzedawców o oczekiwaniach nabywców.

Sales growth barriers of ecological farm produce in Wroclaw's market are characterized in the paper. Barriers of supply, demand, distribution and information are distinguished. Conditions for barriers elimination and sales growth in analysed products are described. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bołtromiuk A.: Ograniczenia wzrostu popytu na produkty rolnictwa ekologicznego w Polsce. "Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej w Krakowie", z. 54. Kraków: Wyd. AR 1998.
  2. Bołtromiuk A.: Popyt na produkty rolnictwa ekologicznego na tle krajów Unii Europejskiej. "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" 1999 nr 2-3.
  3. Churchill G.A.: Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: PWN 2002.
  4. Długosz J.: Rynek ekologicznych produktów rolnych na terenie Wrocławia. Praca magisterska. Akademia Rolnicza we Wrocławiu (2002).
  5. Gutkowska K., Żakowska-Biemans S.: Zachowania konsumentów na rynku żywności i ich implikacje dla rozwoju rynku ekoproduktów. "Wieś i Rolnictwo" 2001 nr 1.
  6. Gutkowska K., Żakowska-Biemans S.: Diagnoza rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce i krajach Unii Europejskiej. "Roczniki Naukowe SERiA" 2002, t. IV, z. 3.
  7. Łuczka-Bakuła W.: Bariery rozwoju rynku żywności ekologicznej. "Wieś i Rolnictwo" 1998 nr 1.
  8. Łuczka-Bakuła W.: Ograniczenia rozwoju rolnictwa ekologicznego. "Gospodarka Narodowa" 1998 nr 11/12.
  9. Organic Farming in Europe - Provisional Statistics 2001. www. organiceurope.net/europ-eu/statistics.asp.
  10. Pawlak K.: Ekologiczna żywność w Polsce i krajach Unii Europejskiej. "Agroserwis" 20 nr 12.
  11. Piąstka M.: Popyt na ekologiczne produkty rolne na rynku wrocławskim. Praca magisterska. Akademia Rolnicza we Wrocławiu (2001).
  12. "Rocznik Statystyczny Rzeczpospolitej Polskiej" Warszawa GUS 2002.
  13. "Rocznik Statystyczny Województwa Dolnośląskiego" T. II. Wrocław 2002.
  14. Zielińska E.: Konsument na rynku artykułów żywnościowych. "Handel Wewnętrzny" 1997 nr 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu