BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
Tytuł
Rola społeczno-kulturowych uwarunkowań zachowań nabywców w komunikowaniu się przedsiębiorstwa z rynkiem
The Social Role of the Cultural Conditioning of Consumer Behaviour in a Company's Interaction with the Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (12), 1999, nr 824, s. 20-29
Słowa kluczowe
Strategia komunikowania, Strategia marketingowa, Komunikowanie marketingowe, Zachowania konsumenta, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji
Communication strategy, Marketing strategy, Marketing communication, Consumer behaviour, Cultural framework of consumption
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie kierunków oddziaływania społeczno-kulturowych uwarunkowań zachowań konsumentów na komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem.

Directions of influences of chosen socio-cultural conditionings on company interaction with the market were presented. The importance of consumer's participation in a given culture for shaping and carrying out an advertising concept was discussed. The influence of French and German cultural differences on the system of interacting with consumers was shown. The mechanism of the influence of reference groups on the interaction process, and in particular on the role of opinion leaders, was presented. The philosophy of interfusion was highlighted, according to which properly constructed interpersonal and group relationships can create new consumer values, thus stimulating future needs. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu