BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grajkowski Zygmunt
Tytuł
Value Based Management : zarządzanie ukierunkowane na wzrost wartości spółki
Value Based Management : Management Directed to the Increase of the Value of a Company
Źródło
Prace Naukowe Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Konferencje (21), 1998, nr 68, s. 227-240, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wartość przedsiębiorstwa, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Spółki akcyjne, Wartość akcji, Benchmarking
Enterprise management, Enterprise value, Value Based Management (VBM), Joint stock companies, Share value, Benchmarking
Abstrakt
Artykuł dotyczy wybranych aspektów metodologii Value Based Management, której celem jest zarządzanie ukierunkowane na ciągły wzrost wartości akcji. VBM łączy strategię finansową z marketingową. Autor przedstawił podstawowe metody pomiaru wartości spółek służące jako narzędzie do permanentnej oceny wartości bieżącej oraz do analizy wpływu różnych, rozpatrywanych strategii rozwoju na przyszłą wartość spółki.

The paper deals with chosen aspects of value-based management methodology that is a management philosophy which uses analytical tools and processes to focus an organization on the single objective of creating shareholder value. The author presents the tools for measurement of company value and forecasting its future increase. (A.P.)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-9484
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu