BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krassowska Joanna, Szulc Radosław, Warzocha Zbigniew
Tytuł
Rola marki w kształtowaniu wizerunku firmy i jej pozycji rynkowej
The Role of a Brand in Forming a Firm Image and Its Market Position
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 4, s. 171-175, rys., bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Rynek mięsny, Pozycja przedsiębiorstwa na rynku, Wizerunek przedsiębiorstwa, Badania ankietowe
Meat market, Business strength, Company image, Questionnaire survey
Uwagi
synopsis, summ.
Firma/Organizacja
Zakłady Mięsne MORLINY SA
Abstrakt
Autorzy omówili sytuację na rynku mięsa. Celem przeprowadzonych badań była próba odpowiedzi na pytanie, czy w obliczu licznej konkurencji i dużego rozdrobnienia oraz stale dokonujących się podziałów na rynku mięsa, Zakłady Mięsne MORLINY zdołały utrwalić pożądany wizerunek swojej marki w świadomości polskich konsumentów? W październiku 2000 roku wykonane zostały badania ankietowe na próbie 100 losowo wybranych osób z książki telefonicznej, na podstawie których sporządzono ranking producentów przetworów mięsnych, cieszących się uznaniem konsumentów. Badano spontaniczną i wspomaganą znajomość marki Zakładów Mięsnych MORLINY oraz pozostałych, prezentowanych w opracowaniu spółek.

The introduction of the article is analysis of the situation in the meet market supported by the bibliographical and statistical data. The data in the research was gathered with the use of questionnaire for telephone interview. A hundred people were interviewed, their numbers chosen randomly from directory. The results of the research contain data obtained from ZM Morliny and other main firms in the meet market. The list of producers of meet products was complited. The popularity of the brand Morliny and other firms presented in the article was analysed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. (2000): Zainteresowanie przedsiębiorstw strategią marki. Marketing i rynek, nr 2.
  2. GUS (2000): Rocznik statystyczny RP, GUS, Warszawa.
  3. Zakłady Mięsne MORLINY S.A: Materiały wewnętrzne.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu