BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Urbanowska-Sojkin Elżbieta, Sojkin Bogdan
Tytuł
Wykorzystanie baz danych w marketingu
Usage of Data Bases in Marketing
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 487-494, bibliogr. 4 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Metoda RFM (Recency, Frequency, Monetary), Marketing, Bazy danych, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Komputerowe wspomaganie decyzji, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
Recency, Frequency, Monetary method, Marketing, Databases, Enterprise management, Computer aided decision making, Customer Relationship Management (CRM)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono wykorzystanie baz danych takich jak CRM (Customer Relationship Management), czy RFM (Recency, Frequency, Money) do kształtowania kanałów komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem oraz różnych form docierania do klienta. Podkreślono również rolę Internetu jako specyficznego kanału marketingowego, który przeżywa szybką i nieuchronną ewolucję.

This article explains how to utilize a database in the marketing activities. It shows, how a databases can improve performance of the management in areas like: market knowledge, direct marketing, customer relationship management, marketing research and Internet. Also provides you characteristics basis procedure of an application databases in basic direction of the marketing activities.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bazarnik J., Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing" 2001, marzec; idem, Identyfikowanie najlepszych klientów - analiza RFM, "Modern Marketing" 2001, kwiecień.
  2. Styrna J., Śliwiński J., Przygotowanie baz danych dla Contact Center, "Marketing w Praktyce" 2002, nr 8.
  3. J. Żeliński, CRM - system informatyczny czy kultura kontaktu z klientem, "Zarządzanie i Rozwój" 2002, nr 5.
  4. http://marketing.info.pl/artykuly/artykul_4260.htm.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu